«Δεν θα φτιάξουμε δημόσια ακτοπλοϊκή εταιρεία», λέει ο Δρίτσας

Το 2017 ο ανασχεδιασμός της ακτοπλοΐας

23/07/2015 - 16:50

Για την περίοδο 2016-2017 μεταφέρεται ο ανασχεδιασμός του ακτοπλοϊκού χάρτη της χώρας σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας την περασμένη Δευτέρα.

Για την περίοδο 2016-2017 μεταφέρεται ο ανασχεδιασμός του ακτοπλοϊκού χάρτη της χώρας σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας την περασμένη Δευτέρα. Αιτιολογώντας την μετάθεση, κατά ένα χρόνο τουλάχιστον, της αναμόρφωσης του ακτοπλοϊκού χάρτη της χώρας ο υπουργός ανέφερε ότι για την περίοδο 2015-2016 είναι ήδη καθορισμένο το πλαίσιο, αλλά και οι ακτοπλοϊκές γραμμές.

Θυμίζουμε ότι ο προγραμματισμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων κάθε έτους ξεκινάει από 1η Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 31 Οκτωβρίου του επόμενου έτους. Οι αιτήσεις για τις δρομολογήσεις των πλοίων της περιόδου 2015-2016 κατατέθηκαν τον Ιανουάριο του 2015.

Απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού Γιώργου Αμυρά ο κ. Δρίτσας εξήγησε πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει δημόσιο φορέα για την ακτοπλοΐα και όχι μια ακτοπλοϊκή εταιρεία. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Εμείς δεν έχουμε μιλήσει σε πρώτο βήμα για δημόσια εταιρεία ακτοπλοϊκή. Έχουμε μιλήσει για δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, κατά το πρότυπο σχεδόν όλων των χωρών της Ευρώπης.

Έχουμε μιλήσει για το σχεδιασμό των γραμμών και την προώθηση και ενθάρρυνση πρωτοβουλιών από τις τοπικές κοινωνίες, τα επιμελητήρια, τους δήμους, την αυτοδιοίκηση και για συμπράξεις που θα διαμορφώσουν, με την αρνητική και τη θετική εμπειρία των προηγούμενων δεκαετιών ως προς τις εταιρείες λαϊκής βάσης και διάφορα άλλα πράγματα που κατέρρευσαν.

Κακώς, κατέρρευσαν, αλλά πρέπει να ξέρουμε και γιατί κατέρρευσαν και τι μπορούμε να αξιοποιήσουμε από τα θετικά τους, ώστε να αναμορφώσουμε και να αναδιοργανώσουμε το ακτοπλοϊκό σύστημα».

«Κλειδί» τα κονδύλια των άγονων
Τα λεγόμενα του κ. Δρίτσα δικαιώνουν πλήρως το ρεπορτάζ του «Ε» που είχε δημοσιευθεί στις 16 Μαρτίου 2015, στο οποίο τονίζαμε ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι να δημιουργήσει hedge fund για την ακτοπλοΐα, στο οποίο το κράτος θα συμμετάσχει δια των κεφαλαίων που δαπανά κάθε χρόνο για τις άγονες γραμμές.

Παράλληλα σε αυτό το επιχειρηματικό σχήμα, θα κληθούν να συμμετάσχουν οι νησιωτικοί δήμοι, οι περιφέρειες και άλλοι φορείς των νησιών. Στην ουσία δηλαδή οι φορείς των νησιών θα κληθούν να καλύψουν μέρος των κεφαλαίων που απαιτούνται για να έχουν επαρκείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις τα νησιά.
Ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε και στις εταιρείες λαϊκής βάσης, στις οποίες στηρίχθηκε η ακτοπλοΐα από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ως τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Είπε πως είναι μια εμπειρία (με τα θετικά της και τα αρνητικά της) που πρέπει να αξιοποιηθεί.

Ωστόσο ο κ. Δρίτσας απέφυγε να δώσει περισσότερα στοιχεία για το ποιος θα είναι ο ρόλος του δημόσιου φορέα ακτοπλοΐας, ποια θα είναι η σχέση του με το υπουργείο Ναυτιλίας και ποια θα είναι η σχέση του με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τους τοπικούς φορείς.

Επανασχεδιασμός
Ως μεγάλο πρόβλημα του κλάδου ο κ. Δρίτσας παρουσίασε την έλλειψη σχεδιασμού των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, ενώ θεωρεί ότι η βασική αρχή του ακτοπλοϊκού συστήματος σήμερα είναι η πλήρης ελευθερία των εταιρειών να δρομολογήσουν πλοία σε όποιες γραμμές θέλουν.
Ο ίδιος πιστεύει πως θα ήταν ευχής έργο, να υπάρχουν γραμμές κορμοί και τοπικές γραμμές με άμεσες ανταποκρίσεις.

Ουσιαστικά δηλαδή ο κ. Δρίτσας υιοθετεί το σχεδιασμό που έχουν εκπονήσει εδώ και χρόνια τα συλλογικά όργανα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, όπως είναι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας αλλά και ο Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών. Ο ίδιος σχεδιασμός είχε υιοθετηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου και μάλιστα είχε ανακοινωθεί στην ημερίδα που είχε γίνει στη Μυτιλήνη τον Αύγουστο του 2014.

Κατά την άποψη του κ. Δρίτσα οι κύριες αντιδράσεις στο σχεδιασμό αυτό, όταν τεθεί σε εφαρμογή, δε θα προέλθουν από τους νησιώτες, κι άφησε να εννοηθεί ότι θα προέλθουν από άλλους φορείς τους οποίους δεν κατονόμασε.

Επίσης είπε ότι το φθινόπωρο θα ξεκινήσει ο διάλογος για το ζήτημα, χωρίς να αναφέρει ακριβή ημερομηνία, αν το υπουργείο θα ανακοινώσει ένα σχέδιο ως βάση για συζήτηση και πόσο καιρό θα κρατήσει η διαβούλευση.

Θυμίζουμε ότι στα τέλη του προηγούμενου χειμώνα η κυβέρνηση υποστήριζε ότι το καλοκαίρι θα έχει έτοιμο το νέο νομικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα.

 


Ενώ δεν υπάρχει πλοίο ούτε και για επιδοτούμενη γραμμή

Ζητείται πλοίο για μεταφορά μεταναστών

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού, Γιώργου Αμυρά, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας ανέφερε ότι δεν έχει βρεθεί πλοίο για να αντικαταστήσει το «Aqua Spirit» της ΝΕΛ μετά την κήρυξη της εταιρείας έκπτωτης από την γραμμή.

Η άλλη ενδοκυκλαδίτικη γραμμή εξυπηρετείται από το πλοίο «Άρτεμις» της Hellenic Seaways. O υπουργός μεταξύ άλλων στην απάντησή του ανέφερε ότι το νομικό πλαίσιο για να κηρυχθεί έκπτωτη μια εταιρεία είναι αρκετά περίπλοκο και στην πραγματικότητα είναι έτσι στημένο ώστε να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εταιρειών κι όχι το δημόσιο συμφέρον.

Αυτός είναι ο λόγος, κατά τον κ. Δρίτσα, που δεν είναι εύκολο να κηρυχθεί έκπτωτη μια εταιρεία. Στην περίπτωση της ΝΕΛ ανέφερε ότι εμφανίζονταν συνεχώς νέα έγγραφα, που ανέφεραν ότι προχωρούν οι εργασίες επισκευής των πλοίων, προκειμένου να επανέλθουν στα δρομολόγια τους και γι’ αυτό το υπουργείο δεν μπορούσε να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία.

Επίσης  ο υπουργός ανέφερε πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί πλοίο για να αντικαταστήσει ένα από τα υφιστάμενα στις άγονες γραμμές, παρότι θα λαμβάνει επιδότηση. Κι ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί πλοίο να αντικαταστήσει το «Aqua Spirit».

Εμείς θα προσθέταμε ότι το ίδιο ισχύει και για την γραμμή Λαύριο - Άη Στράτης - Λήμνος - Καβάλα που τώρα εξυπηρετείται από το Express Πήγασος ένα πλοίο που δεν έχει καμπίνες.

Συνεδρίασε το ΣΑΣ
Εξάλλου προχθές συνεδρίασε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών όπου η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου ζήτησε τη δρομολόγηση πλοίου για τη μεταφορά των προσφύγων από τα νησιά του Αιγαίου στον Πειραιά. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς δήλωσε ότι το θέμα θα αντιμετωπισθεί σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Πρέπει να σημειωθεί πως αυτή την περίοδο δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία για να δρομολογηθούν σε γραμμές αποκλειστικής μεταφοράς των προσφύγων.

Παράλληλα στη συνεδρίαση του ΣΑΣ μεταξύ άλλων εγκρίθηκε η παράταση της δρομολόγησης του «Νήσος Ρόδος» στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Βαθύ Σάμου ως τις 12 Οκτωβρίου. Παράλληλα συζητήθηκε και η περικοπή και τροποποίηση των δρομολογίων του «Νήσος Μύκονος» ως τις 31 Οκτωβρίου που η πλοιοκτήτρια εταιρεία θέλει πρώτα να προσεγγίζει την Πάτμο και μετά θα οδεύει πως Ικαρία, Φούρνους και Σάμο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey