Πολλά τα ερωτηματικά για τη μη έγκαιρη επιθεώρηση του ραδιοβοηθήματος

Σταματούν οι νυχτερινές πτήσεις προς τη Μυτιλήνη

29/05/2015 - 16:53

Μόλις πριν από δύο εβδομάδες το «Ε» με αποκλειστικό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ προειδοποιούσε πως το αεροδρόμιο Μυτιλήνης κινδυνεύει να κλείσει ανά πάσα στιγμή. Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι εκείνο το ρεπορτάζ του «Ε» θα αποδεικνυόταν προφητικό.

Μόλις πριν από δύο εβδομάδες το «Ε» με αποκλειστικό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ προειδοποιούσε πως το αεροδρόμιο Μυτιλήνης κινδυνεύει να κλείσει ανά πάσα στιγμή. Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι εκείνο το ρεπορτάζ του «Ε» θα αποδεικνυόταν προφητικό.

Χθες μάθαμε πως αύριο Σάββατο το Αεροδρόμιο Μυτιλήνης, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες θα εκδώσει αγγελία, με την οποία θα ενημερώνει τους ελληνικούς και διεθνείς αρμόδιους φορείς πως το ραδιοβοήθημα των Νέων Κυδωνιών δεν έχει περάσει την ετήσια επιθεώρησή του και κατά συνέπεια κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι πτήσεις με τη χρήση του είναι απόλυτα ασφαλείς.

Κι έτσι το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης δεν θα μπορεί να δεχθεί νυχτερινές πτήσεις. Οι συνέπειες αυτού του γεγονότος θα είναι να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί η καθημερινή τελευταία πτήση της Aegean από και προς αυτό. Πρόκειται για την πτήση που αναχωρεί από τη Μυτιλήνη στις 10.30 το βράδυ.

Επίσης δε θα μπορούν να πραγματοποιηθούν οι δύο βραδινές πτήσεις τσάρτερ που προσεγγίζουν το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης Σάββατο και Κυριακή. Ο αερολιμενάρχης Μυτιλήνης Θεόδωρος Αραμπατζής επιβεβαίωσε τις πληροφορίες του «Ε» και τόνισε πως έχει ενημερωθεί εγγράφως η διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εδώ και πολύ καιρό.

Επίσης έσπευσε να διευκρινίσει πως το ραδιοβοήθημα λειτουργεί άψογα και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις πτήσεις που εκτελούνται αυτές τις μέρες. Η επιθεώρηση είναι επιβεβλημένο να γίνει, προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι λειτουργεί σωστά. Η ισχύς της πιστοποίησης που δόθηκε από την προηγούμενη επιθεώρηση λήγει αύριο τα μεσάνυχτα του Σαββάτου.

Η επιθεώρηση είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται κάθε χρόνο και γίνεται, χωρίς να ταλαιπωρείται κανείς, από τα αεροσκάφη της ΥΠΑ. Η υπηρεσία διαθέτει δύο αεροσκάφη που κάνουν αυτή την εργασία.

Το ένα εξ αυτών βρίσκεται στη Γερμανία για την ετήσια συντήρησή του και δεν πρόκειται να επιστρέψει στη χώρα μας πριν περάσουν δέκα ημέρες. Το δεύτερο εξ αυτών έχει υποστεί βλάβη και αναμένονται ανταλλακτικά από τις ΗΠΑ για να επισκευαστεί.

Εύλογα ερωτήματα
Τα προβλήματα εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης που θα δημιουργηθούν είναι πολύ μεγάλα.

Εξίσου μεγάλη θα είναι η οικονομική ζημιά που θα υποστεί το νησί από την απώλεια τουριστών που φθάνουν εδώ με πτήσεις τσάρτερ.

Σε κάθε περίπτωση δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά γιατί η ΥΠΑ δε φρόντισε να επιθεωρήσει το ραδιοβοήθημα των Νέων Κυδωνιών όπως και τα άλλα, των οποίων η πιστοποίηση λήγει τις επόμενες ημέρες σε άλλες περιοχές της χώρας έγκαιρα, πριν πάει το ένα εκ των δύο αεροσκαφών της υπηρεσίας για ετήσια συντήρηση, από τη στιγμή που το άλλο βρισκόταν καθηλωμένο με βλάβη.

Ερωτηματικά δημιουργεί και η στάση της ΟΣΥΠΑ επί του θέματος. Η οποία την ώρα που δηλώνει ότι υπερασπίζεται με κάθε τρόπο το δημόσιο χαρακτήρα των αεροδρομίων, γνωστοποίησε το πρόβλημα αυτό μόλις χθες το μεσημέρι.

Παρέμβαση για το θέμα αυτό έκανε τις προηγούμενες ημέρες ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ζερδελής, ο οποίος ενημέρωσε το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών.

Ο κ. Ζερδελής δήλωσε στο «Ε» πως το υπουργείο δεν είχε καμία ενημέρωση για το θέμα. Θεωρεί ότι την πλήρη ευθύνη για το ζήτημα φέρει η διοίκηση της ΥΠΑ, η οποία παρότι γνώριζε το ζήτημα δεν ενημέρωσε την ηγεσία του υπουργείου έγκαιρα, προκειμένου να αντιμετωπισθεί.

Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΥΠΑ έχει τοποθετηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση γι’ αυτό και κυβερνητικοί παράγοντες θεωρούν ότι το ζήτημα εσκεμμένα ξεχάστηκε να αντιμετωπισθεί έγκαιρα.

Τι είναι το ραδιοβοήθημα
Τα ραδιοβοηθήματα είναι όργανα που χρησιμοποιούνται από τα αεροσκάφη προκειμένου να προσεγγίζουν τα αεροδρόμια όταν δεν έχουν οπτική επαφή, δηλαδή τις νυχτερινές ώρες, αλλά και όταν υπάρχουν άσχημες καιρικές συνθήκες.

Επίσης χρησιμοποιούνται για τις υπερπτήσεις, δηλαδή για την διέλευση που γίνεται σε μεγάλα ύψη από αεροσκάφη που έχουν άλλους προορισμούς. Το ραδιοβοήθημα των Νέων Κυδωνιών χρησιμοποιείται και για τις δύο λειτουργίες.

Παράγοντες που γνωρίζουν τον τρόπο που λειτουργούν οι πιλότοι των αεροπορικών εταιρειών αναφέρουν πως οι πιλότοι των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών που προσεγγίζουν συχνά το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης ίσως να θεωρούν απαραίτητη την χρήση του ραδιοβοηθήματος κατά τις νυχτερινές πτήσεις. Κατά συνέπεια υπάρχει το ενδεχόμενο να ματαιωθούν όλες οι νυχτερινές πτήσεις.

Θεωρούν επίσης βέβαιο πως οι πιλότοι των πτήσεων τσάρτερ δεν θα δεχθούν να κάνουν νυχτερινές προσεγγίσεις χωρίς ραδιοβοήθημα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey