Καλογήρου προς Σπίρτζη

Χρηματοδότηση τώρα για το δρόμο Καλλονής - Πέτρας

28/03/2015 - 00:46

Τη χρηματοδότηση του δρόμου Καλλονής - Πέτρας από τους πόρους του νέου τομεακού προγράμματος υποδομών μεταφορών και περιβάλλοντος» ζητάει η περιφερειάρχης Χριστιάνα Καλογήρου με επιστολή που απέστειλε στον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη.

Τη χρηματοδότηση του δρόμου Καλλονής - Πέτρας από τους πόρους του νέου τομεακού προγράμματος υποδομών μεταφορών και περιβάλλοντος» ζητάει η περιφερειάρχης Χριστιάνα Καλογήρου με επιστολή που απέστειλε στον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη.

Παράλληλα ζήτησε να συναντηθεί μαζί του, προκειμένου να τον ενημερώσει για το θέμα.
Στην επιστολή της η περιφερειάρχης τονίζει την αναπτυξιακή σημασία του έργου, δεδομένου ότι η επαρχιακή οδός Καλλονής - Πέτρας είναι ένας βασικός οδικός άξονας για το νησί της Λέσβου που συνδέει τη Μυτιλήνη και την κεντρική Λέσβο με την Πέτρα και τη Μήθυμνα, περιοχές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στο νησί, ενώ στην περιοχή της Πέτρας από το Σεπτέμβριο του 2014 έχει εγκριθεί και λειτουργεί Πύλη Εισόδου (Schengen), με αποτέλεσμα η τουριστική κίνηση να αυξηθεί περαιτέρω.

Ιστορία - αμαρτία
Ο νέος οδικός άξονας Καλλονής - Πέτρας εξαγγέλθηκε το 1999 από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη. Το 2002 με ενέργειες του τότε υπουργού Αιγαίου Νίκου Σηφουνάκη, αλλά και του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Λέσβου Φραγκλίνου Παπαδέλλη, ανατέθηκε από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, η εκπόνηση της μελέτης.

Το κόστος των μελετών καλυπτόταν από πόρους του τότε Υπουργείου Αιγαίου. Οι μελέτες αυτές έπρεπε να εκπονηθούν μέχρι τους πρώτους μήνες τού 2005.
Προ έτους ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στις τελευταίες εκλογές Δημήτρης Καπετανάς με άρθρο του στο «Ε» ανέφερε πως οι μελέτες μετά από το 2004 ουσιαστικά είχαν εγκαταλειφθεί.

Στην ουσία ο κ. Καπετανάς υποστήριξε ότι η κυβερνητική αλλαγή του 2004 είχε ως αποτέλεσμα να παγώσει το έργο αυτό.
Πέρα από την κυβερνητική αλλαγή γραφειοκρατικές διαδικασίες, ασυνεννοησία υπηρεσιών και μελετητών, δικαστικές προσφυγές από τον πρώην Δήμο Καλλονής συνέβαλαν στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης των μελετών.

Τον Απρίλιο του 2010 το έργο προεπιλέχθηκε για χρηματοδότηση από το τομεακό πρόγραμμα υποδομών. Μετά από την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά ξεκίνησε η διαδικασία ολοκλήρωσης των μελετών του έργου.

Στο προ έτους άρθρο του ο κ. Καπετανάς σημείωνε πως το τεχνικό δελτίο για την ένταξη του έργου, ώστε να ξεκινήσει η δημοπράτησή του ήταν έτοιμο και βρισκόταν προς υπογραφή στο γραφείο του πρώην υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη από το Φεβρουάριο του 2015.
Αυτό σημαίνει πως από πλευράς μελετών έχουμε ένα ώριμο έργο που μπορεί άμεσα να δημοπρατηθεί, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την κατασκευή του.

Είναι αναγκαίο να προχωρήσει άμεσα η δημοπράτησή του, ώστε έγκαιρα να αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου και να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Όπως φάνηκε και στην περίπτωση του δρόμου Καλλονής - Σιγρίου η έγκαιρη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων είναι μείζον ζήτημα, για να προχωρήσει και να υλοποιηθεί χωρίς προβλήματα το έργο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey