Η δημοτική αρχή εκπονεί σχέδιο που θα βάζει αυστηρούς όρους στους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας για τις συνεχείς παρεμβάσεις τους στους δρόμους

Τέλος στους σπασμένους δρόμους!

06/03/2015 - 20:43

Ένα εντελώς νέο πλαίσιο που θα καθιστά εξαιρετικά αυστηρούς τους όρους διάνοιξης των δρόμων από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας για την πραγματοποίηση παρεμβάσεων, είναι έτοιμη να εισηγηθεί η δημοτική αρχή στο επερχόμενο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ένα εντελώς νέο πλαίσιο που θα καθιστά εξαιρετικά αυστηρούς τους όρους διάνοιξης των δρόμων από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας για την πραγματοποίηση παρεμβάσεων, είναι έτοιμη να εισηγηθεί η δημοτική αρχή στο επερχόμενο Δημοτικό Συμβούλιο.

Θέλοντας να επιληφθεί άμεσα της απαράδεκτης κατάστασης που παρατηρείται εδώ και χρόνια ειδικά στην πόλη της Μυτιλήνης και είχε ως αποκορύφωμα τις πρόσφατες εργασίες τού ΟΤΕ σε κεντρικούς δρόμους της, η δημοτική αρχή φιλοδοξεί να βάλει φρένο στις ακατάσχετες παρεμβάσεις στο οδόστρωμα και να περιορίσει τις αμέτρητες κακοτεχνίες που παρουσιάζουν σήμερα ακόμα και δρόμοι που προσφάτως ασφαλτοστρώθηκαν.

Στο βάθος αυτής της πρωτοβουλίας του δημάρχου, Σπύρου Γαληνού, και του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Στρατή Τζιμή, διαφαίνεται πρόθεση για την πραγματοποίηση μίας ευρείας ασφαλτόστρωσης στην πόλη, αλλά και στα χωριά.

Με αφορμή τις εκτεταμένες εργασίες τού ΟΤΕ το τελευταίο διάστημα σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, αλλά και στα περίχωρα αυτής, και εξ αιτίας του γεγονότος πως με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων, οι ζημιές στο οδόστρωμα είναι εμφανείς από πρόχειρα «μπαλώματα», το «Ε» επικοινώνησε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Στρατή Τζιμή, για να διαπιστώσει το ρόλο του Δήμου στην όλη διαδικασία.

Εξάλλου, η υπόθεση αυτή εδώ και χρόνια ταλαιπωρεί τους πολίτες και έχει καταστήσει πολλούς δρόμους… αδιάβατους λόγω των πολλαπλών «μπαλωμάτων» στο οδόστρωμα, που καταπονούν τα οχήματα και εγκυμονούν και κινδύνους για την ασφάλεια των οδηγών. Προκαλούνται δε, εύλογα ερωτηματικά στους πολίτες σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθούνται για όλες αυτές τις παρεμβάσεις, και την εποπτεία τους.

Ερωτηματικό επίσης αποτελεί το γιατί σχεδόν ποτέ δεν αποκαθίστανται αποτελεσματικά οι διανοίξεις των δρόμων από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας.

«Θα μπει μία τάξη…»
«Είναι πράγματι μία παγιωμένη προβληματική κατάσταση αυτή με τις παρεμβάσεις των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας», παραδέχτηκε στο «Ε» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Στρατής Τζιμής, και συνέχισε: «Αντιλαμβάνομαι ότι ο κόσμος διαμαρτύρεται, και έχει δίκιο.

Ωστόσο θα πρέπει να σας πω πως πριν προκύψουν οι τελευταίες παρεμβάσεις τού ΟΤΕ που έσκισαν ξανά τους δρόμους και οι οποίες ήταν προγραμματισμένες βέβαια, εμείς είχαμε αποφασίσει να αλλάξουμε ριζικά όλο το πλαίσιο που ισχύει αυτήν τη στιγμή για τέτοιου είδους παρεμβάσεις και διαμορφώνοντας ένα πολύ πιο αυστηρό καθεστώς, είμαστε έτοιμοι να προσέλθουμε στο ερχόμενο Δημοτικό Συμβούλιο για να καταθέσουμε μία συγκεκριμένη πρόταση, ώστε να μπουν όρια και κανόνες σε όλη αυτή την κατάσταση.

Η πρόταση αυτή θα προβλέπει για πρώτη φορά αυστηρά πρόστιμα σε περίπτωση που δε γίνουν εκ μέρους των Οργανισμών οι απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης του δρόμου, πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές στις παρεμβάσεις και αυστηρούς ελέγχους.

Νομίζω πως θα είμαστε σε θέση να πούμε πολύ περισσότερα στην ερχόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όμως ο κόσμος θα πρέπει να ξέρει πως γνωρίζουμε το πρόβλημα και πως έχουμε τη βούληση να κάνουμε συνολικά μία παρέμβαση στο όλο θέμα, που δεν ξανάγινε στα χρονικά…», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιμής.

 

Το σχέδιο

Πώς πρόκειται να το πετύχει όμως αυτό; Σύμφωνα με το σχέδιο της δημοτικής αρχής που έχει αρχίσει να εκπονείται κατ’ εντολή δημάρχου εδώ και καιρό, προβλέπεται κατ’ αρχήν η προσαρμογή της εγγυητικής που κατατίθεται από τους Οργανισμούς που πραγματοποιούν τις παρεμβάσεις τους, ακριβώς στο κόστος της παρέμβασης που θα επιχειρείται, προκειμένου το ποσό που κατατίθεται ως εγγύηση, να μην είναι καθαρά τυπικό, αλλά να έχει πραγματική αξία.

Από εκεί και έπειτα, θα εφαρμόζεται πλήρως το πρωτόκολλο φθοράς δημοτικής οδού και θα γίνονται εκ μέρους μίας ειδικής επιτροπής από την Τεχνική Υπηρεσία, συχνοί έλεγχοι στην πορεία των παρεμβάσεων και πολύ περισσότερο στη διαδικασία αποκατάστασης των δρόμων.

Στη διάρκεια των παρεμβάσεων, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εργασίες που θα εκτελούνται, θα γίνονται κάτω από συγκεκριμένες προδιαγραφές, με σημάνσεις και πλέγματα που εν πολλοίς δεν τηρούνται αυτήν τη στιγμή, ενώ το νέο πλαίσιο που αφορά σε όλη αυτήν την κατάσταση, θα προβλέπει και ανάληψη ευθύνης εκ μέρους των εκτελούντων των εργασιών σε περίπτωση ατυχήματος.

 

Αυστηρό πλαίσιο

Μεγάλη σημασία αποκτά και ο ρόλος της επιτροπής παραλαβής των εργασιών αποκατάστασης των δρόμων από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας, η οποία θα αποφαίνεται για το εάν όντως αποκαταστάθηκαν αποτελεσματικά οι δρόμοι από τις φθορές που προκάλεσαν οι παρεμβάσεις.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που θα διαπιστώνεται πως έγιναν απλά… «μπαλώματα», η Τεχνική Υπηρεσία όχι μόνο δε θα επιστρέφει την εγγυητική, αλλά θα παρεμβαίνει η ίδια για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών στέλνοντας στους Οργανισμούς το… λογαριασμό για τις εργασίες της.

Σημαντική, ωστόσο, θεωρείται και η προσπάθεια του Δήμου, στο εξής, να έρθει σε επαφή με όλους τους Οργανισμούς (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑΛ κ.ά.), για να τους ζητήσει τον άμεσο προγραμματισμό τους σε βάθος χρόνου για τις παρεμβάσεις που σκοπεύουν να κάνουν, προκειμένου οι δρόμοι να… σπάνε μόνο για πολύ έκτακτες περιπτώσεις.

Από την άλλη, αυτή η λεπτομέρεια δείχνει πως στο βάθος η δημοτική αρχή αποσκοπεί στο να πραγματοποιήσει μία ακόμα μεγαλύτερη παρέμβαση εξασφαλίζοντας το νέο αυτό πλαίσιο, για να ασφαλτοστρώσει σε μεγάλο εύρος τους δρόμους της Μυτιλήνης, αλλά και των χωριών.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey