Δεν εκδικάσθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων τής ΝΕΛ

Χωρίς τέλος το μαράζι των ακτοπλοϊκών δανείων

27/02/2015 - 22:45

Αναβλήθηκε για τις 24 Απριλίου η εκδίκαση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων τής ΝΕΛ κατά των στελεχών της Τράπεζας Πειραιώς.

Αναβλήθηκε για τις 24 Απριλίου η εκδίκαση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων τής ΝΕΛ κατά των στελεχών της Τράπεζας Πειραιώς.

Η πλευρά τής ΝΕΛ κατηγορεί την αντίδικο ότι δεν εφαρμόζει τη συμφωνία εξυγίανσης και αυτό έχει ως συνέπεια την οικονομική ασφυξία της. Είναι η πολλοστή φορά που αναβάλλεται η εκδίκασή τους από το περασμένο καλοκαίρι.

Επιπλέον, η ΝΕΛ έχει καταθέσει και αγωγή κατά της Τράπεζας και των στελεχών της. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η εταιρεία, η πρακτική της Τράπεζας της έχει προκαλέσει ζημίες ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Η Τράπεζα Πειραιώς δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως για το θέμα αυτό έως σήμερα, ωστόσο κύκλοι προσκείμενοι στην Τράπεζα κατ’ επανάληψη έχουν τονίζει πως η ΝΕΛ δεν έχει παρουσιάσει ένα αξιόπιστο πλάνο οικονομικής ανάκαμψής της, αφήνοντας να εννοηθεί πως αυτός είναι ο λόγος που δε χρηματοδοτείται η ΝΕΛ από την Πειραιώς.

Ο τρόπος που διαχειρίζεται η Τράπεζα το θέμα, δείχνει πως δεν έχει καταλήξει σε μια συγκεκριμένη θέση περί των ναυτιλιακών δανείων.

Το μόνο βέβαιο είναι πως δε θεωρεί λύση συμφωνίες ανάλογες με αυτήν που πέτυχε η ΝΕΛ. Άλλωστε η υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης της ΝΕΛ στην ουσία θα ανοίξει την όρεξη και στις υπόλοιπες ακτοπλοϊκές εταιρείες να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις. Αυτό σημαίνει πως η Πειραιώς και οι άλλες ελληνικές τράπεζες θα αναγκαστούν να γράψουν στους ισολογισμούς πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ζημίες, ίσως και δισεκατομμυρίων.

Τα περισσότερα δάνεια των ακτοπλοϊκών εταιρειών δεν εξυπηρετούνται. Αρκετά έχουν ρυθμιστεί ώστε να μην εμφανίζονται ως «κόκκινα», αλλά η αποπληρωμή τους έχει παραπεμφθεί στο απώτερο μέλλον, με αποτέλεσμα να δεσμεύονται τεράστια κεφάλαια από την πλευρά των ελληνικών τραπεζών σε δάνεια που δεν αποδίδουν.

Θα πουλήσουν δάνεια…
Ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters που είδε το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες, ανέφερε πως πολλά ναυτιλιακά δάνεια οι ελληνικές τράπεζες θέλουν να τα «βγάλουν από πάνω τους» και είναι διατεθειμένες να τα πουλήσουν σε άλλες τράπεζες ή εισπρακτικές εταιρείες του εξωτερικού. Φυσικά τα δάνεια θα πουληθούν πολύ κάτω της ονομαστικής τους αξίας, όμως με τον τρόπο αυτό οι ελληνικές τράπεζες θα βελτιώσουν τη ρευστότητά τους.

Στελέχη του τραπεζιτικού τομέα υποστηρίζουν πως τα δάνεια αυτά θα μπορούσαν να είναι ελκυστικά για ορισμένες εταιρείες που ενδιαφέρονται να πάρουν στον έλεγχό τους τα περιουσιακά στοιχεία των ναυτιλιακών εταιρειών, δηλαδή τα πλοία τους.

Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε μέσα στους επόμενους μήνες να αλλάξουν χέρια τα πλοία που σήμερα εξυπηρετούν τις γραμμές του Αιγαίου, άγονες και ελεύθερες. Πολλά πλοία, ιδιαίτερα νεότευκτα, θα φύγουν για το εξωτερικό προκειμένου να αξιοποιηθούν σε κερδοφόρες γραμμές. Στο Αιγαίο θα μείνουν λίγα, «γερασμένα» και κακοσυντηρημένα πλοία.

Η μείωση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων οπωσδήποτε έχει βελτιώσει την κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας, ωστόσο υπάρχουν πολλά άλλα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν κι αυτά είναι η μειωμένη επιβατική κίνηση και το μειωμένο μεταφορικό έργο που οδηγούν, κατά συνέπεια, σε μειωμένες πληρότητες στα πλοία. Το οικονομικό κλίμα στη χώρα δε δείχνει ότι μπορεί να προκύψει μια ισχυρή ανάκαμψη στα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών φέτος το καλοκαίρι.

Όμως, ακόμη κι αν υπάρξει σημαντική αύξηση στα έσοδα, με δεδομένη τη σταθερή τάση αποπληθωρισμού στην οικονομία της χώρας, τα υπέρογκα δάνεια που βαρύνουν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, είναι αδύνατο να γίνουν εξυπηρετήσιμα.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα πως ο κλάδος δεν πρόκειται να βγει σύντομα από τη βαθιά κρίση στην οποία βρίσκεται εδώ και μια δεκαετία περίπου.

Οι νησιώτες, μαζί με τους ναυτικούς, όλα δείχνουν πως θα συνεχίσουν να είναι τα θύματα λανθασμένων επιλογών που έγιναν από άλλους.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey