Ο θάνατος του εμποράκου…

27/02/2015 - 22:17

Οι χειμερινές εκπτώσεις τού 2015 που ολοκληρώνονται σήμερα, δεν έφεραν αύξηση του τζίρου στις εμπορικές επιχειρήσεις. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας εκτιμά πως φέτος ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας ήταν κατά ένα δισεκατομμύριο χαμηλότερος.

Οι χειμερινές εκπτώσεις τού 2015 που ολοκληρώνονται σήμερα, δεν έφεραν αύξηση του τζίρου στις εμπορικές επιχειρήσεις. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας εκτιμά πως φέτος ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας ήταν κατά ένα δισεκατομμύριο χαμηλότερος.

Μεσοσταθμικά, η πτώση του τζίρου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 70 εμπορικών συλλόγων της χώρας, υποχώρησε κατά 17,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Η εκτίμηση του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης είναι πως η μείωση του τζίρου στα εμπορικά καταστήματα της πόλης έφτασε έως το 10%.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Παναγιώτης Παπαρίσβας, σε δήλωσή του στο «Ε» αναφέρει: «Είχαμε μια κάμψη στις πωλήσεις αρκετών επιχειρήσεων τη φετινή χρονιά.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως η κάμψη αφορά το σύνολο της αγοράς. Κι αυτό, γιατί σε πολλές περιπτώσεις το άνοιγμα νέων επιχειρήσεων έχει ως συνέπεια να μειώνεται ο τζίρος σε υφιστάμενες. Επίσης υπάρχουν εμπορικά καταστήματα των οποίων ο τζίρος παρουσιάζει μια μικρή αύξηση.

Επιπλέον η πτώση του τζίρου είναι ένα πρόβλημα που το αντιμετωπίζουν εδώ και μια πενταετία όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις».
Ο Εμπορικός Σύλλογος της Λήμνου εκτιμά πως η μείωση του τζίρου κινήθηκε μεταξύ 30% και 40%. Φαίνεται πως η πίεση που νιώθουν οι εμπορικές επιχειρήσεις της Λήμνου είναι πολύ μεγαλύτερη. Κάμψη του τζίρου από 21% έως 30% διαπιστώνει ο Εμπορικός Σύλλογος της Σάμου για τις επιχειρήσεις του νησιού, ενώ έως 10% έφτασε η πτώση του τζίρου στη Ρόδο σύμφωνα με τον εκεί Εμπορικό Σύλλογο.

Από 0% έως 10% κινήθηκε η πτώση του τζίρου στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο της Σύρου, και από 11% έως 20% στη Νάξο, σύμφωνα με τον οικείο Εμπορικό Σύλλογο.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν πως όσο μικρότερη είναι η αγορά ενός νησιού, τόσο μεγαλύτερη είναι η πτώση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων.

Και πανελλαδικώς
Σύμφωνα με τα στοιχεία τής ΕΣΕΕ, το επίπεδο των εκπτώσεων τη χειμερινή περίοδο κυμάνθηκε για τις περισσότερες επιχειρήσεις (σε ποσοστό 46%) μεταξύ 20% και 40%, μία στις τρεις είχαν εκπτώσεις στα προϊόντα τους άνω του 40%, ενώ υπήρξαν και επιχειρήσεις με πολύ υψηλά ποσοστά έκπτωσης, που έφτασαν και στο 80%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, υπάρχει σαφής διαφοροποίηση του επιπέδου της έκπτωσης, ανάλογα με τον κλάδο δραστηριοποίησης της επιχείρησης.

Τα καταστήματα με είδη οικιακού εξοπλισμού, καθώς και οι επιχειρήσεις με είδη ψυχαγωγίας και επιμορφωτικά είδη, είχαν χαμηλότερο επίπεδο εκπτώσεων σε σύγκριση με τις επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης-υπόδησης.

Όσον αφορά στο μέγεθος της μείωσης των πωλήσεων σε σύγκριση με το 2014, διαπιστώθηκε ότι μία στις τέσσερις επιχειρήσεις εμφάνισε απώλεια τζίρου μεγαλύτερη του 40%, μία στις πέντε 31% με 40%, μία στις τέσσερις 21% με 30%, καθώς και 11% με 20%, και τέλος μόλις μία στις δέκα είχε λιγότερες πωλήσεις μεταξύ 1% έως 10%.

Οι επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζουν πολύ μικρά ποσοστά αύξησης. Συγκεκριμένα, το 71% των περιπτώσεων δήλωσε ότι παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων μεταξύ 1% και 10%, ενώ οι υπόλοιπες μεταξύ 11% και 20%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, αύξηση του τζίρου τους πέτυχαν κυρίως οι αλυσίδες πολυκαταστημάτων.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey