Yπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκης:

«Θέλουμε βιώσιμες λύσεις για την ακτοπλοΐα»

30/01/2015 - 15:40

Ενδιαφέρουσες ειδήσεις έκρυβε η τελετή παράδοσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου από το Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και παραλαβής από το διάδοχο αναπληρωτή υπουργό, Θοδωρή Δρίτσα, και τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη.

Ενδιαφέρουσες ειδήσεις έκρυβε η τελετή παράδοσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου από το Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και παραλαβής από το διάδοχο αναπληρωτή υπουργό, Θοδωρή Δρίτσα, και τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι η αυτοτέλεια είναι αδιαπραγμάτευτη κι αμέσως μετά προσέθεσε πως η ένταξη στο ευρύτερο σχήμα έρχεται να τονώσει τις διασυνδέσεις της ναυτιλίας με τους άλλους κλάδους της οικονομίας.

Σε ό,τι αφορά στο φλέγον θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων ο κ. Σταθάκης τόνισε πως μέλημα της κυβέρνησης «είναι να βρεθούν λύσεις βιώσιμες, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των συμπολιτών μας στα νησιά, και ταυτόχρονα να δίνει μια τεράστια δυναμική στην τοπική ανάπτυξη, στο νησιωτικό μας κόσμο. Και το ίδιο ισχύει, τέλος, για τα θέματα των λιμενικών υποδομών.

Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι θα δουλέψουμε με κάθε τρόπο τη δυνατότητα της Ελλάδας να είναι ένας διεθνής κόμβος μεταφορών και από ένα σημείο και πέρα να έχει υποστηρικτικές δραστηριότητες.

Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικά από τη στρατηγική και τις διαδικασίες που είχαν επιλεγεί μέχρι εδώ. Αλλά θα βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι, οι καλύτερες διαδικασίες να παίξει αυτόν το ρόλο η λιμενική υποδομή της χώρας ως χώρος τεράστιας εμβέλειας, για να μπορεί να διακινεί το διεθνές εμπόριο».

Το δεύτερο ιδιαίτερα ενδιαφέρον ζήτημα που έθιξε ο υπουργός, ήταν οι εργασιακές σχέσεις και οι αμοιβές των ναυτικών, ωστόσο απέφυγε να πει σε ποιο πλαίσιο θα κινηθεί το Υπουργείο σε αυτό τον τομέα.

Ανεργία και ναυτιλία
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Θοδωρής Δρίτσας απέφυγε να μιλήσει για την πολιτική που θα ακολουθήσει, στάθηκε όμως στην ανάγκη να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανεργίας στον κλάδο της ναυτιλίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανάγκη οι λιμενικές υποδομές της χώρας να λειτουργούν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η απόφαση να σταματήσει οποιαδήποτε παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμανιών.

Και ο απερχόμενος
Από την πλευρά του, ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπεραμύνθηκε του έργου που έγινε επί των ημερών του.

Συγκεκριμένα είπε: «13% αύξηση στα κρουαζιερόπλοια μόνο τη χρονιά που πέρασε, ενώ είδαμε μια κοσμογονία στο χώρο τού yachting, όταν ετέθη σε ισχύ για πρώτη φορά το καινούριο θεσμικό πλαίσιο που κυρώθηκε από τη Βουλή πέρυσι τον Απρίλιο, και είδαμε μία δραματική αύξηση ιδιαίτερα στη φιλοξενία των mega yachts».

Αναφερόμενος στον κλάδο της ακτοπλοΐας, ανέφερε: «Φέτος, μετά από πέντε χρόνια κρίσης, ύφεσης, μετά από πέντε χρόνια σωρευμένων ζημιών που έπληξαν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, είδαμε πάλι για πρώτη φορά να σημειώνονται λειτουργικά κέρδη σε όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά τις νομοθετικές παρεμβάσεις τις οποίες κάναμε για την καλύτερη λειτουργία του κλάδου, παράλληλα βελτιώνοντας τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ιδιαίτερα τη σύνδεση του βορείου Αιγαίου με τη βόρεια Ελλάδα, πράγμα το οποίο έχει αναγνωριστεί και από το κόμμα που κέρδισε τις εκλογές».

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, δεν έχει αποφασιστεί μέχρι τώρα ποιος θα είναι ο διάδοχος του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Νίκου Ζωίδη, και γι’ αυτό δεν έχει οριστεί η ημερομηνία που θα γίνει η τελετή παράδοσης - παραλαβής της.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey