Απόφαση από το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης κλείνει τον κεντρικό δρόμο ακόμα και τις ώρες που δε θα λειτουργεί η αγορά

Ξανά οριστική πεζοδρόμηση της Ερμού!

04/12/2014 - 16:32

Ο κύβος, τελικά, ξανα…ερρίφθη σε ό,τι αφορά στη λειτουργία της οδού Ερμού. Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης αποφάσισε ομόφωνα στη συνεδρίασή του, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα, την οριστική πεζοδρόμηση της κεντρικής οδικής αρτηρίας του ιστορικού κέντρου.

Ο κύβος, τελικά, ξανα…ερρίφθη σε ό,τι αφορά στη λειτουργία της οδού Ερμού. Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης αποφάσισε ομόφωνα στη συνεδρίασή του, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα, την οριστική πεζοδρόμηση της κεντρικής οδικής αρτηρίας του ιστορικού κέντρου.

Παρά το ότι η σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ουσιαστικά υιοθετούσε τη διέλευση οχημάτων κατά περίπτωση από την Ερμού τις ώρες που δε θα λειτουργούσε η αγορά, το Τοπικό Συμβούλιο που καλούνταν να πάρει την τελική απόφαση, επέλεξε να αποκλείσει από το ιστορικό κέντρο όλα τα οχήματα και όλες τις ώρες.

Η απόφαση αυτή θεωρείται άμεσα εκτελεστή, ωστόσο ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης, Πάνος Πίτσιος, μιλώντας στο «Ε» τόνισε ότι η αποτελεσματικότητα του μέτρου και το κατά πόσο θα είναι αυτό ευεργετικό στην κατεύθυνση προστασίας και ανάδειξης του ιστορικού κέντρου, θα αποδειχθεί στην πράξη.

Η διαβούλευση που προηγήθηκε από την απελθούσα δημοτική αρχή για το ζήτημα της Ερμού, οι συζητήσεις που ακολούθησαν από τις πρώτες ημέρες της νέας δημοτικής αρχής, αλλά και οι απόψεις που ακόμα και σήμερα κατατίθενται σχετικά με τη χρήση του ιστορικού κέντρου από τα οχήματα ή όχι, είναι ανεξάντλητες.

Ως εκ τούτου, η Δημοτική Κοινότητα Μυτιλήνης αποφάσισε στη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου της την περασμένη Δευτέρα, χωρίς ημίμετρα και θέλοντας να δείξει την ξεκάθαρη διάθεσή της, να λειτουργήσει η Ερμού ως πραγματικός πεζόδρομος.

Όλα έξω…
Το Συμβούλιο Μυτιλήνης άφησε, έτσι, στο περιθώριο τη σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής για τη χρήση του ιστορικού κέντρου, η οποία «έβαζε» έστω και οχήματα μικρού κυβισμού και μοτοποδήλατα τις ώρες που δε θα ήταν σε λειτουργία η αγορά.

Έχει επίσης αξία να καταγραφεί πως στην ίδια γνωμοδότηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, προβλεπόταν και η είσοδος οχημάτων από τις 9 το βράδυ μέχρι τις 7 το πρωί κατά τους θερινούς μήνες, η οποία δε βρήκε ούτε σε αυτή την εκδοχή σύμφωνο το Τοπικό Συμβούλιο, τα μέλη του οποίου υποστήριξαν στη διάρκεια της συνεδρίασης πως ειδικά το καλοκαίρι θα έχει αξία η εφαρμογή του μέτρου της πεζοδρόμησης χωρίς εξαιρέσεις, περίοδος που στην πόλη έρχονται εκατοντάδες ξένοι επισκέπτες.

«Κάνουμε την αρχή…»
Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης, η Ερμού θα λειτουργεί στο εξής ως πραγματικός πεζόδρομος. Η απόφαση αυτή είναι άμεσα εκτελεστή, καθώς οι αρμοδιότητες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων έχουν μεταβιβαστεί, ως γνωστόν, από το Δημοτικό Συμβούλιο, στα τοπικά.

«Έχουμε λάβει γνώση όλων των παρατηρήσεων των καταστηματαρχών και των πολιτών που μένουν στις γειτονιές γύρω από το ιστορικό κέντρο, σχετικά με τη χρήση της Ερμού, ωστόσο έπρεπε να παρθεί μία απόφαση για να γίνει μία αρχή», είπε στο «Ε» ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης, Πάνος Πίτσιος, και συνέχισε: «Θα μπορούσαμε να συζητάμε για πάντα σχετικά με το αν πρέπει να είναι κλειστή ή ανοιχτή η Ερμού.

Εμείς λοιπόν αποφασίσαμε σα συμβούλιο της Μυτιλήνης, ομόφωνα, και αυτό έχει τη σημασία του, να απαγορεύσουμε την είσοδο σε όλα τα οχήματα τις ώρες που δε θα λειτουργεί η αγορά. Ξεκινάμε λοιπόν άμεσα, για να δούμε στην πράξη το πώς μπορεί να λειτουργήσει το μέτρο αυτό και σε κάθε περίπτωση βλέπουμε στην πορεία τι επιπλέον μέτρο μπορούμε να πάρουμε για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των περιοίκων του ιστορικού κέντρου».

Δουλεία εισόδου
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι στην απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης έχει καταγραφεί η πρόθεση στο άμεσο μέλλον να χορηγηθεί κάρτα εισόδου (ουσιαστικά) στην Ερμού αποκλειστικά και μόνο στους περιοίκους του ιστορικού κέντρου και στους μαγαζάτορες, οι οποίοι θα μπορούν ανά πάσα ώρα και στιγμή να μπαίνουν στον πεζόδρομο με τα οχήματά τους.

Άλλωστε, ένα βασικό ζήτημα που ανακύπτει από την πεζοδρόμηση της Ερμού και θέτουν οι καταστηματάρχες, είναι η αστυνόμευση των περιουσιών τους. Επιπλέον, το Συμβούλιο υιοθετεί και την εγκατάσταση μπαρών, που όταν εγκατασταθούν θα εφαρμόσουν στην πράξη το μέτρο της πεζοδρόμησης, αφού είναι πρακτικά αδύνατο η Αστυνομία να μπορεί να ελέγξει το αν τηρείται το νέο μέτρο ή όχι.

Σε ένα επόμενο στάδιο τώρα, ο κ. Πίτσιος υποστήριξε στο «Ε» πως πρόθεση του Τοπικού Συμβουλίου είναι στο άμεσο μέλλον να εξεταστεί η δυνατότητα να χωροθετηθούν θέσεις στάθμευσης στους παράδρομους της Ερμού, αποκλειστικά και μόνο για τους περιοίκους του ιστορικού κέντρου.

«Όπως γίνεται αντιληπτό, εφαρμόζουμε αυτό το μέτρο περιμένοντας να δούμε το πώς μπορεί να κάνει πραγματικά τη ζωή μας πιο εύκολη. Τίποτα δεν είναι μόνιμο και φυσικά δεν αποκλείεται να αλλάξουμε κάτι στην πορεία. Αλλά πρέπει να γίνει μία αρχή και πρέπει επίσης να συμβάλουμε όλοι από τη μεριά μας, στην καλύτερη εφαρμογή του μέτρου».

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, αυτό που είναι ζητούμενο πλέον για τη δημοτική αρχή, είναι να συμβάλει με τον ίδιο ζήλο που επέδειξε στη διαβούλευση για το όλο θέμα, και στην πραγματική εφαρμογή των αποφάσεών της για την Ερμού…

 

ΕΠΩΝΥΜΩΣ

Ας μην κοροϊδευόμαστε…

Είναι πράγματι αξιοσημείωτο το γεγονός πως το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης αποφάσισε χωρίς περιστροφές και ημίμετρα για την πραγματική πεζοδρόμηση της Ερμού. Ωστόσο, αυτό που έχει σημασία για τη δημοτική αρχή, είναι η εφαρμογή στην πράξη της απόφασής της αυτής, για να κάνει όντως τη διαφορά στην καθημερινότητα των πολιτών.

Αλλιώς, θα εξακολουθήσουμε να κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας και να υποτιμάμε και τη νοημοσύνη μας, μιλώντας για την κατάσταση στην Ερμού. Γιατί η απόφαση η προχθεσινή, ας μη γελιόμαστε, δεν είναι κάτι καινούργιο για τη Μυτιλήνη. Η Ερμού υποτίθεται ότι ήταν και προχθές πεζόδρομος.

Καλές λοιπόν οι αποφάσεις και οι διαβουλεύσεις, αλλά εν προκειμένω πρέπει «να σπάσουν αυγά». Που για να σπάσουν, πρέπει να μπουν άμεσα μπάρες και να υπάρξει συστηματική αστυνόμευση της οδού, ώστε να γίνει συνείδηση στον κόσμο ότι κανείς δεν μπορεί να μπαίνει με το αμάξι του στο ιστορικό κέντρο… Με όποιο κόστος!

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey