Με ΕΣΠΑ κουκουλώνονται οι δραματικές ελλείψεις

Ειδικό Σχολείο χωρίς ειδικό προσωπικό!

31/10/2014 - 14:25

Δύο μήνες συμπληρώνονται από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το Ειδικό Σχολείο, πλάι στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Μυτιλήνης, για τις ελλείψεις του οποίου γράφαμε προ εβδομάδων, δεν έχει ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τα 24 παιδιά με αναπηρίες που φοιτούν από την Α΄ τάξη του δημοτικού έως και το γυμνάσιο (έως 15 ετών).

Δύο μήνες συμπληρώνονται από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το Ειδικό Σχολείο, πλάι στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Μυτιλήνης, για τις ελλείψεις του οποίου γράφαμε προ εβδομάδων, δεν έχει ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τα 24 παιδιά με αναπηρίες που φοιτούν από την Α΄ τάξη του δημοτικού έως και το γυμνάσιο (έως 15 ετών). Κι ενώ υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις, αντί να αντικαθίστανται με μόνιμο προσωπικό αφού οι ανάγκες είναι πάγιες και διαρκείς, γίνονται σποραδικές αναπληρώσεις με εκπαιδευτικούς, μέσω ΕΣΠΑ!

Τόσο ο Σύλλογος Γονέων του Ειδικού Σχολείου, όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό, έχουν απηυδήσει με την κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Οδηγός-συνοδός για το σχολικό λεωφορείο, κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, εργοθεραπευτής, μουσικός και γυμναστής, καθώς και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, απουσιάζουν.

Ένας λογοθεραπευτής και ένας εργοθεραπευτής για δύο μόνο μέρες την εβδομάδα δε φτάνουν ούτε για «ζήτω». Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι υποχρεούται η Πολιτεία να συνδράμει στα έξοδα των γονιών παιδιών με αναπηρίες με προγράμματα αποκατάστασης, αποθεραπείας και ειδικές θεραπείες, ώστε να μην αναγκάζονται οι γονείς και στρέφονται εξωσχολικά.

Όμως αυτό με το υπάρχον προσωπικό δεν μπορεί να συμβεί. Κι όπως παρατηρεί και η διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου, Αφροδίτη Κοντούλη, «κάθε χρόνο μεγαλώνουν οι ελλείψεις αντί να μειώνονται, και οι οργανικές θέσεις δεν καλύπτονται με μόνιμο προσωπικό, για τα μάτια του κόσμου τοποθετούνται αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ που θα μείνουν για λίγους μήνες. Θα φτάσουμε στο σημείο όπου οι γονείς θα κρατούν τα παιδιά στο σπίτι και δε θα τα πηγαίνουν σχολείο».

Στο μεταξύ, στο Σχολείο φοιτούν 10 παιδιά που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν. Για το λόγο αυτόν, είναι αναγκαίο το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικά σε ό,τι αφορά στη χρήση τουαλέτας. Το Υπουργείο φρόντισε να καλύψει τη θέση με ένα άτομο, το οποίο όμως σε ενάμιση μήνα θα αποχωρήσει λόγω εγκυμοσύνης και αντικειμενικά καταλαβαίνει κανείς ότι στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται, δεν μπορεί να βοηθήσει και τα 10 παιδιά και τις ανάγκες τους!

 

Κέντρο Στήριξης… για κλάματα

Τραγική ειρωνεία στα όσα συμβαίνουν και απουσιάζουν από το Ειδικό Σχολείο, είναι και η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να θέσει στο εν λόγω Σχολείο ρόλο συντονιστή και Κέντρου Στήριξης. Πρόκειται για τον όρο «Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης» (ΕΔΕΑΥ) που αναλαμβάνει το Ειδικό Σχολείο και περιλαμβάνει στην αρμοδιότητα στήριξης και διάθεσης προσωπικού στο 3ο Δημοτικό Σχολείο, το 5ο, το 6ο, το 9ο και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης.

Σε περίπτωση δηλαδή που σε κάποιο από τα πέντε σχολεία διαπιστωθούν μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, προβλήματα συμπεριφοράς, το Ειδικό Σχολείο οφείλει να παράσχει στήριξη με το ειδικό εκπαιδευτικό του προσωπικό!

Κι εδώ είναι να απορεί κανείς. Πώς ένα Κέντρο υποστελεχωμένο μπορεί να λειτουργήσει ένα καινοτόμο θεσμό… με προγράμματα του ΕΣΠΑ;

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey