Δρομολόγηση χωρίς επιδότηση του «Μυτιλήνη» στην άγονη του βορείου Αιγαίου, ζητά η ΝΕΛ

Συνεχίζεται η ναυμαχία στο βόρειο Αιγαίο

26/09/2014 - 23:10

Άλλη μια προσπάθεια να μπλοκάρει την απευθείας ανάθεση της άγονης γραμμής Καβάλας - Λήμνου - Μυτιλήνης - Χίου - Βαθέος Σάμου στην Hellenic Seaways, έκανε χθες η ΝΕΛ.

Άλλη μια προσπάθεια να μπλοκάρει την απευθείας ανάθεση της άγονης γραμμής Καβάλας - Λήμνου - Μυτιλήνης - Χίου - Βαθέος Σάμου στην Hellenic Seaways, έκανε χθες η ΝΕΛ.

Όπως γράφαμε τις προηγούμενες ημέρες, είναι στην ιδιοσυγκρασία του κ. Αβραντίνη να μην παρατάει καμμία «μάχη», γι’ αυτό ήταν αναμενόμενο πως θα κάνει κάποια κίνηση μετά την ανάθεση της γραμμής στην Hellenic Seaways και το «Νήσος Μύκονος».

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ΝΕΛ χθες το μεσημέρι κατέθεσε αίτημα δρομολόγησης του πλοίου «Μυτιλήνη» στην προαναφερόμενη άγονη γραμμή, με ελεύθερη δρομολόγηση.

Η πρόταση προβλέπει πως το δρομολόγιο θα εκτελείται δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Παρασκευή, με προέκτασή του έως τον Πειραιά.

Ελεύθερη δρομολόγηση σημαίνει πως το κράτος θα σταματήσει να χρηματοδοτεί το κόστος δρομολόγησης πλοίου στη γραμμή.

Η ΝΕΛ εξυπηρετεί σε ετήσια βάση τη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Εύδηλος Ικαρίας - Άγιος Κήρυκος - Φούρνοι - Καρλόβασι Σάμου - Βαθύ Σάμου, με το πλοίο «European Express». Τo πλοίο εκτελεί τρία κυκλικά δρομολόγια την εβδομάδα. Επίσης αυτή την περίοδο στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου είναι δρομολογημένο το «Νήσος Μύκονος», με προσωρινή δρομολόγηση, η οποία αναμένεται να επεκταθεί για όλο το χρονικό διάστημα που το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια, προς Καβάλα.

Συνεπώς, το αίτημα της ΝΕΛ για δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» στόχο έχει να βγάλει εκτός μάχης το «Νήσος Μύκονος», τόσο από την άγονη γραμμή, όσο και από τη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Σάμος.

Θυμίζουμε πως με βάση τη σύμβαση απευθείας ανάθεσης, το «Νήσος Μύκονος» λαμβάνει το ποσό των 93.825 ευρώ ανά δρομολόγιο για την άγονη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου. Το συνολικό ποσό που θα λάβει για τους τρεις μήνες της δρομολόγησής του, ανέρχεται στα 2,5 εκατ. ευρώ περίπου.

Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι όταν μία εταιρεία υποβάλλει αίτημα για ελεύθερη τακτική ετήσια δρομολόγηση χωρίς επιδότηση, αναστέλλεται τόσο η τρίμηνη δρομολόγηση που είχε κατοχυρωθεί με το πλοίο «Νήσος Μύκονος», όσο και η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.

Σημαντική λεπτομέρεια είναι πως το αίτημα της ΝΕΛ κατατέθηκε λίγες ώρες πριν το «Νήσος Μύκονος» αναχωρήσει από τον Πειραιά για Ικαρία και Σάμο.

Πηγές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφέρουν πως το θέμα ήδη αντιμετωπίζεται από τους νομικούς συμβούλους του. Όπως κι αν είναι, οι ενέργειες οι οποίες θα γίνουν το επόμενο διάστημα, θα είναι σε νομικό επίπεδο.

Σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση των νησιών του Βορείου Αιγαίου, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και χωρίς να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, στο πλαίσιο της λύσης που έχει δρομολογηθεί μέσα από την πρόσκληση απευθείας ανάθεσης, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Η ΝΕΛ τις προηγούμενες ημέρες είχε καταγγείλει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι έστησε την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για απευθείας ανάθεση με τέτοιον τρόπο, που να ευνοείται αποκλειστικά η Hellenic Seaways.

Επίσης σε διοικητική προσφυγή που είχε καταθέσει κατά της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, καυτηρίαζε τη μεγάλη αύξηση του μισθώματος που δίνεται στη νέα εταιρεία που αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση της γραμμής.

Η ΝΕΛ δεν είναι αντίθετη με την αύξηση του μισθώματος, ωστόσο θεωρεί πως έπρεπε να είχε δοθεί προ τριετίας, όταν η ίδια είχε θέσει το ζήτημα στο Υπουργείο επικαλούμενη τη μεγάλη αύξηση του κόστους των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα πλοία.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey