Δεν εκδόθηκε ούτε χθες απόφαση για την άγονη γραμμή από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου

Τρίτη εβδομάδα χωρίς πλοίο;

23/09/2014 - 15:44

Έως τις 5 χθες το απόγευμα δεν είχε εκδοθεί απόφαση για την ανάθεση της άγονης γραμμής του Βορείου Αιγαίου, παρ’ ότι από το βράδυ της περασμένης Πέμπτης ήταν γνωστό πως είχε κατατεθεί μόλις μία προσφορά, και συγκεκριμένα από την Hellenic Seaways, που αφορούσε στη δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή, δύο φορές την εβδομάδα.

Έως τις 5 χθες το απόγευμα δεν είχε εκδοθεί απόφαση για την ανάθεση της άγονης γραμμής του Βορείου Αιγαίου, παρ’ ότι από το βράδυ της περασμένης Πέμπτης ήταν γνωστό πως είχε κατατεθεί μόλις μία προσφορά, και συγκεκριμένα από την Hellenic Seaways, που αφορούσε στη δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή, δύο φορές την εβδομάδα.

Την Πέμπτη το βράδυ, κύκλοι του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου έλεγαν πως η σχετική απόφαση επρόκειτο να εκδοθεί την Παρασκευή.

Φαίνεται, όμως, πως η διοικητική προσφυγή που έκανε η ΝΕΛ, ανάγκασε την ηγεσία του Υπουργείου να αναστείλει τη λήψη απόφασης μέχρι να δοθεί νομική απάντηση στις ενέργειες της ΝΕΛ. Αλλά δεν είναι μόνο η ΝΕΛ που είναι ενοχλημένη από τα όσα έγιναν με την πρόσκληση ενδιαφέροντος για απευθείας ανάθεση.

Το ίδιο συμβαίνει και με το δήμαρχο των Ψαρών, Κώστα Βρατσάνο, ο οποίος μιλώντας στην εφημερίδα «Πολίτης» της Χίου αποκαλύπτει ότι έφυγε από την τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών πιστεύοντας πως θα υπάρχει απευθείας σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά.

Λίγες μέρες αργότερα, με απογοήτευση διαπίστωσε πως δρομολόγιο προς τα Ψαρά δε θα υπάρχει, καθώς η μόνη αίτηση που έγινε δεκτή, ήταν αυτή τής Hellenic Seaways για δύο δρομολόγια από Σάμο. Εν τω μεταξύ, μπαίνουμε στην τρίτη εβδομάδα που η σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τη βόρεια Ελλάδα έχει διακοπεί, γεγονός που προκαλεί σωρεία αντιδράσεων στη Λήμνο, τη Χίο και τα άλλα νησιά.

Το κλίμα βαραίνει για την ηγεσία του Υπουργείου, που δείχνει ότι προχώρησε στην κήρυξη της ΝΕΛ ως έκπτωτης από τις πολυετείς συμβάσεις, χωρίς προηγουμένως να έχει διασφαλίσει άλλες λύσεις -παρ’ ότι είναι πλέον φανερό πως υπήρχε κάποιας μορφής συνεννόηση με την Hellenic Seaways και την Blue Star Ferries.

Πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου χθες έλεγαν πως η απόφαση του υπουργού θα εκδοθεί σήμερα Τρίτη και δικαιολογούσαν την καθυστέρηση επικαλούμενες την ανάγκη να τηρηθεί μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών. Ωστόσο, άφηναν αναπάντητο το εύλογο ερώτημα γιατί το βράδυ της περασμένης Πέμπτης λεγόταν πως η απόφαση θα εκδιδόταν την Παρασκευή.

Οι ίδιες πηγές αρνούνται κατηγορηματικά ότι η διοικητική προσφυγή τής ΝΕΛ και η ένσταση του κ. Αβραντίνη ανάγκασαν τον υπουργό να αναβάλει την υπογραφή της απόφασης. Είναι όμως περισσότερο από βέβαιο πως η κίνηση της ΝΕΛ προβλημάτισε την ηγεσία του Υπουργείου, που δε θέλει να βρεθεί προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Στη ΝΕΛ πιστεύουν πως η εξέλιξη των πραγμάτων τούς δικαιώνει και ότι φάνηκε πως η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου ήταν ζημιογόνα για την εταιρεία, γι’ αυτό και το Υπουργείο προχώρησε σε τριπλασιασμό των μισθωμάτων.

Επίσης θεωρεί πως οι αντιδράσεις από τα Ψαρά για το «Νήσος Μύκονος» δείχνουν ότι η λύση που δρομολογήθηκε από το Υπουργείο, κάθε άλλο παρά ικανοποιητική είναι, πέραν φυσικά τού ότι ήταν «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα τής Hellenic Seaweays.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey