Προσφυγή κατά της απευθείας ανάθεσης από τη ΝΕΛ

Νέα εμπλοκή για τις άγονες

19/09/2014 - 14:20

Η ΝΕΛ για ακόμη μια φορά ταράζει τα νερά. Την Τετάρτη αργά το απόγευμα, έγινε γνωστό ότι κατέθεσε προσφορά στο πλαίσιο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την κάλυψη της σύνδεσης με την Καβάλα.

Η ΝΕΛ για ακόμη μια φορά ταράζει τα νερά. Την Τετάρτη αργά το απόγευμα, έγινε γνωστό ότι κατέθεσε προσφορά στο πλαίσιο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την κάλυψη της σύνδεσης με την Καβάλα.

Η προσφορά συνοδευόταν από αναλυτικό πρόγραμμα για τα δρομολόγια που θα εκτελεί το πλοίο «Μυτιλήνη» εφόσον τού ανατεθούν οι γραμμές. Η προσφορά κατατέθηκε παρ’ ότι οι εταιρείες ΝΕΛ και C-Link έχουν αποκλειστεί από τους διαγωνισμούς του Δημοσίου για 12 μήνες.

Η κατάθεση της προσφοράς δίνει στη ΝΕΛ το έννομο συμφέρον να προσβάλει τη διαδικασία που ακολουθεί το Υπουργείο, ως μη σύννομη. Κι αυτό έκανε. H ουσία της προσφυγής είναι πως το Υπουργείο με προκλητικό τρόπο ευνοεί τους ανταγωνιστές τής ΝΕΛ.

Προσέφυγαν…
Συγκεκριμένα, σήμερα το «Ε» αποκαλύπτει τη διοικητική προσφυγή που κατέθεσε η ΝΕΛ κατά του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, και της πρόσκλησης απευθείας ανάθεσης των συνδέσεων των νησιών του Βορείου Αιγαίου με την Καβάλα, που εκδόθηκε από τη Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου στις 16 Σεπτεμβρίου.

Με αυτή ζητείται να ακυρωθεί η πρόσκληση και ο υπουργός να απόσχει από κάθε πράξη υλοποίησής της. Ή, αν το Υπουργείο προχωρήσει στην ανάθεση των άγονων γραμμών, να αποδεχθεί την προσφορά τής ΝΕΛ για δρομολόγηση του «Μυτιλήνη».

Η διοικητική προσφυγή παραδόθηκε την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου.
Η ΝΕΛ υποστηρίζει πως ο κ. Βαρβιτσιώτης προχωράει σε απευθείας ανάθεση των άγονων γραμμών αυξάνοντας τα μισθώματα κατά 112,50% και χωρίς να έχει η ίδια κριθεί οριστικά έκπτωτη από τις γραμμές που εξυπηρετούσε.

Σε άλλο σημείο, η εταιρεία επικαλείται το Νόμο 3886 τού 2010, που απαγορεύει στο Δημόσιο να προχωρήσει στη σύναψη νέας σύμβασης ενόσω διαρκεί η 10ήμερη προθεσμία άσκησης δικαστικής προσφυγής από την ίδια, όπως και η 15ήμερη προθεσμία έκδοσης της σχετική απόφασης επί της προσφυγής.

Επίσης η ΝΕΛ υποστηρίζει πως το Υπουργείο θα έπρεπε να περιμένει άλλες 10 ημέρες, που είναι η προθεσμία άσκησης αίτησης ασφαλιστικών μέτρων περί αναστολής των αποτελεσμάτων της έκπτωσης. Ουσιαστικά, δηλαδή, υποστηρίζει πως το Υπουργείο δε θα έπρεπε να είχε κινήσει τις διαδικασίες απευθείας ανάθεσης πριν περάσουν 35 ημέρες, ώστε η εταιρεία να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της.

Στη συνέχεια, η ΝΕΛ χαρακτηρίζει ανίσχυρο και ανυπόστατο τον αποκλεισμό της από διαγωνισμούς για τους επόμενους 12 μήνες, διότι λήφθηκε «καθ’ υπέρβαση εξουσίας από αναρμόδιο καθ’ ύλην όργανο άνευ ειδικής προς τούτο εξουσιοδοτήσεως», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη διοικητική προσφυγή.

Και σε αυτό το ζήτημα τονίζεται πως δεν τηρήθηκε ο νόμος, διότι η εταιρεία δεν κλήθηκε να παράσχει εξηγήσεις επί του ζητήματος αυτού και δεν υπάρχει αιτιολογημένη γνώμη της αρμόδιας επιτροπής, η οποία ποτέ δε συγκλήθηκε.

Στη συνέχεια, αναφέρεται πως στην απόφαση περί έκπτωσης μνημονεύεται η από 4 Σεπτεμβρίου εισήγηση της υπηρεσίας χωρίς να γνωστοποιείται στη ΝΕΛ το περιεχόμενο της εισήγησης.

Τι θα κάνει το Υπουργείο
Έως χθες στις 2:30 το απόγευμα δεν είχε εκδοθεί απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για την ανάθεση της γραμμής. Πιθανότατα η προσφυγή τής ΝΕΛ θα έβαλε σε κίνηση του νομικούς συμβούλους του Υπουργείου.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αναμένεται το Υπουργείο να απορρίψει την προσφυγή τής ΝΕΛ, με νομικό σκεπτικό που μένει να το δούμε, και να προχωρήσει στην απευθείας ανάθεση.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως συμπληρώνεται η δεύτερη εβδομάδα που τα νησιά του Βορείου Αιγαίου έχουν αποκοπεί από τη βόρεια Ελλάδα.

Τα προβλήματα καθημερινά γίνονται όλο και πιο έντονα, καθώς σημαντικός αριθμός εμπορευμάτων και πρώτων υλών φθάνουν στα νησιά μέσω Μακεδονίας.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey