ΑΝΤΑΡΣΥΑ Λέσβου

Δώρο στην Πειραιώς οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές

29/07/2014 - 22:29

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη. Επικαλείται την μειωμένη εμπορική κίνηση και την ακόμη πιο χαμηλή επιβατική κίνηση. Θα μας κάνει την χάρη, όπως είπε να αφήσει, επί του παρόντος, την σύνδεση με την Καβάλα. Παρελθόν, πιθανότατα, θα αποτελέσει η σύνδεση των νησιών μεταξύ τους.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη. Επικαλείται την μειωμένη εμπορική κίνηση και την ακόμη πιο χαμηλή επιβατική κίνηση. Θα μας κάνει την χάρη, όπως είπε να αφήσει, επί του παρόντος, την σύνδεση με την Καβάλα. Παρελθόν, πιθανότατα, θα αποτελέσει η σύνδεση των νησιών μεταξύ τους.

Ο σχεδιασμός αυτός δεν είναι τυχαίος. Προετοιμάστηκε ήδη από τον απελθόντα Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και νησιωτικής πολιτικής Γ. Σπιλάνη, το επεξεργάστηκαν εντατικά τους τελευταίους εφτά μήνες και σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει έτοιμο, ως μέρος μόνο αυτού του σχεδίου, ένα μικρό φθινοπωρινό δώρο για την Τράπεζα Πειραιώς και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες της: το «ξαναμοίρασμα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών».

Τα 75 εκατ. ευρώ των επιδοτήσεων που προορίζονται για τις άγονες γραμμές δεν θα δαπανώνται για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών. Θα χρησιμοποιηθούν πλέον για να καλύψουν τις ανάγκες των ακτοπλοϊκών εταιρειών και των τραπεζών που τις έχουν χρηματοδοτήσει. Κατά συνέπεια το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων θα μπουν στο ταμείο της Τράπεζας Πειραιώς.

Αυτό σημαίνει για τον πολίτη των νησιών πως θα έχουμε λιγότερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, με λιγότερα δρομολόγια, με όλο και χειρότερα πλοία και όλο πιο ακριβά εισιτήρια. Γι’ αυτό επίκαιρη παραμένει η θέση της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. για την άμεση ανάγκη απαλλοτρίωσης όλων των πλοίων της ακτοπλοΐας και τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ο οποίος θα λειτουργεί με εργατικό έλεγχο και στόχο την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών στα νησιά κι όχι το κέρδος.

Ένας τέτοιος δημόσιος φορέας, λειτουργώντας με κεντρικό σχεδιασμό, θα μπορεί να επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας, θα παρέχει ασφαλείς, τακτικές και υψηλού επιπέδου ακτοπλοϊκές συνδέσεις, θα προσφέρει ανθρώπινες συνθήκες εργασίας στους ναυτικούς και θα αξιοποιεί την κρατικοποιημένη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας για την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, δημιουργώντας έτσι και νέες θέσεις εργασίας.

Για να σπάσει την απομόνωση του νησιωτικού κόσμου ο λαός θα πρέπει να έρθει σε σύγκρουση με τις πολιτικές κυβέρνησης-Ε.Ε. και κεφαλαίου που επιβάλλουν τις πολιτικές αυτές της κοινωνικής ερήμωσης και να καταδικάσει το πολιτικό προσωπικό που τις υπηρετεί. Για να μην μπορεί ο κάθε Π. Βογιατζής την ώρα που σηκώνει το ένα χέρι του ψηφίζοντας όλους τους αντιλαϊκούς νόμους με το άλλο να ανεβάζει απτόητος στο facebook «μαγευτικές εικόνες του Αιγαίου»… 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey