O Οργανισμός Αλιείας ανέλαβε να χρηματοδοτήσει την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας για ιχθυόσκαλα

Κατ’ αρχήν η μελέτη!

29/07/2014 - 13:56

Άμεσα όλοι οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς θα κληθούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τη δημιουργία ιχθυόσκαλας στη Λέσβο, αφού η σύσκεψη που έγινε το Σάββατο, έληξε με τη δέσμευση του προέδρου του Οργανισμού Αλιείας να χρηματοδοτήσει μελέτη βιωσιμότητας, στο πλαίσιο της οποίας και θα αξιολογηθούν όλες οι γνώμες για το θέμα.

Άμεσα όλοι οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς θα κληθούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τη δημιουργία ιχθυόσκαλας στη Λέσβο, αφού η σύσκεψη που έγινε το Σάββατο, έληξε με τη δέσμευση του προέδρου του Οργανισμού Αλιείας να χρηματοδοτήσει μελέτη βιωσιμότητας, στο πλαίσιο της οποίας και θα αξιολογηθούν όλες οι γνώμες για το θέμα.

Θα ακολουθήσει και δεύτερη σύσκεψη με τις νεοεκλεγμένες αυτοδιοικητικές αρχές, μια και εκείνο που προέχει να γίνει σαφές, μετά απ’ το αν η Λέσβος θέλει ή όχι ιχθυόσκαλα, είναι ποιοι φορείς θα τη συνδιαχειριστούν με τον Οργανισμό Αλιείας.

Περίπου τρεις ώρες κράτησε το πρωί του Σαββάτου η σύσκεψη που έγινε στο Λιμενικό Ταμείο Λέσβου με πρωτοβουλία του υπουργού Δικαιοσύνης, Χαράλαμπου Αθανασίου, και αντικείμενο τη δυνατότητα δημιουργίας σύγχρονης ιχθυόσκαλας στη Λέσβο, όπως αυτές που υπάρχουν σε όλες τις περιοχές με έντονη αλιευτική δραστηριότητα και αριθμούν σε επίπεδο χώρας τις 11.

Όπως είχε γράψει το «Ε» και αναφέρθηκε και στη σύσκεψη μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, θα επιχορηγηθεί η κατασκευή τριών νέων ιχθυοσκάλων στη νέα προγραμματική περίοδο, οπότε η Λέσβος μπορεί να διεκδικήσει την απόκτηση μιας σύγχρονης υποδομής διακίνησης των αλιευμάτων.
 
Κοντά στη Μυτιλήνη
Στη σύσκεψη συμμετείχε εκτός του κ. Αθανασίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αλιείας, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, που ενημέρωσε ως επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου τής ΔΕΚΟ «Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας» (ΟΚΑΑ ή παλαιά «Λαχαναγορά»), το πλαίσιο λειτουργίας των ιχθυοσκάλων.

Ο ίδιος κλείνοντας τη διαδικασία δεσμεύτηκε και για την άμεση χρηματοδότηση απ’ τον ΟΚΑΑ της μελέτης βιωσιμότητας που αφορά στη δημιουργία ιχθυόσκαλας Λέσβου.

«Είναι πολύ θετικό ότι θα γίνει αυτή η μελέτη και μάλιστα οι μελετητές θα λάβουν υπόψη τους όλες τις προτάσεις που θα κατατεθούν, απ’ όλους τους εμπλεκομένους», ανέφερε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Σωτήρης Ζαμτράκης, υπογραμμίζοντας ότι είναι πλέον καιρός, αν κάποιοι δε θέλουν ιχθυόσκαλα, αυτοί που θέλουν και τη θεωρούν αναγκαία επένδυση για την τοπική οικονομία της Λέσβου, να αποφασίσουν πώς, πού τη θέλουν, αλλά και ποιοι θα τη διαχειριστούν.

Στην ίδια σύσκεψη συμμετείχε μεγάλος αριθμός αλιέων, που πήραν το λόγο διατυπώνοντας τον προβληματισμό τους για το μέλλον της αλιείας στη Λέσβο, αλλά και τις προτάσεις τους για το θέμα της ιχθυόσκαλας, όπως και την ανάγκη η χωροθέτησή της να είναι πέριξ της Μυτιλήνης, ώστε να υπάρχει άμεση σύνδεση με το αεροδρόμιο για τη διακίνηση των αλιευμάτων και αεροπορικώς.

Κατά περίπτωση έγιναν θετικές ή και αρνητικές τοποθετήσεις για την ανάγκη δημιουργίας ιχθυόσκαλας, αφού υπήρξαν και εκπρόσωποι αλιευτικών συλλόγων της Λέσβου οι οποίοι αναρωτήθηκαν αν στο εγγύς μέλλον θα δραστηριοποιούνται ψαράδες στο νησί.

Δεν έλειψαν βέβαια και εκείνοι που υποστήριξαν πως επείγει να δημιουργηθεί ιχθυόσκαλα για την καλύτερη φύλαξη, διακίνηση και διαχείριση των αλιευμάτων.

Χωροθετημένη...
Στη σύσκεψη παρέστησαν εκ μέρους της αυτοδιοίκησης ο δήμαρχος Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, αλλά και ο δημοτικός σύμβουλος Στρατής Κύτελης, που ως γνωστόν αναλαμβάνει το Σεπτέμβριο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου - Λήμνου με τη Χριστιάνα Καλογήρου.

Σ’ ό,τι αφορά στην κατάλληλη τοποθεσία για να κατασκευαστεί η ιχθυόσκαλα, ο μηχανικός του Λιμενικού Ταμείου Παναγιώτης Πιττός υπογράμμισε πως με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μυτιλήνης έχει χωροθετηθεί δίπλα στο νέο λιμάνι στον Καρά Τεπέ, σε όρμο μεταξύ του νέου λιμένα και του βιολογικού καθαρισμού Μυτιλήνης, στα Ταμπακαριά, όμως μπορεί να αναθεωρηθεί ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, αφού έχει παρέλθει ήδη πενταετία απ’ την έγκρισή του.

Στην περίπτωση πάντως που παραμείνει ως έχει η χωροθέτηση της ιχθυόσκαλας, ο κ. Πιττός επεσήμανε πως θα μπορούσε να περιληφθεί η μελέτη της κατασκευής της και στο master plan για το λιμάνι Μυτιλήνης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey