20 μαθητές από την Ιαπωνία εντυπωσιάστηκαν

Μάθημα… στο Γεωπάρκο Λέσβου!

23/07/2014 - 13:58

Πόλος έλξης και ενδιαφέροντος μαθητών από όλο τον κόσμο για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων αποδεικνύονται γι’ άλλη μια φορά το απολιθωμένο δάσος και το Γεωπάρκο της Λέσβου.

Πόλος έλξης και ενδιαφέροντος μαθητών από όλο τον κόσμο για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων αποδεικνύονται γι’ άλλη μια φορά το απολιθωμένο δάσος και το Γεωπάρκο της Λέσβου.

20 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το Σχολείο Toyooka της Ιαπωνίας που βρίσκεται στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο τής UNESCO San’in Kaigan, χαρακτήρισαν ως ένα «καινοτόμο βιωματικό μάθημα» την εκπαιδευτική τους επίσκεψη στο Γεωπάρκο της Λέσβου και το απολιθωμένο δάσος.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των μαθητών περιελάμβανε γνωριμία με τα φυσικά και πολιτιστικά μνημεία της Λέσβου, το απολιθωμένο δάσος και υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Επίσης, στο πλαίσιο της επίσκεψης, συνεργάστηκαν με το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.

Οι μαθητές διέσχισαν το Γεωπάρκο Λέσβου από τη Μυτιλήνη μέχρι το Σίγρι, γνώρισαν την έννοια του γεωπάρκου και τη σημασία του. Ανακάλυψαν την ποικιλία του λεσβιακού τοπίου, περιηγήθηκαν στα αρχαιολογικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά μνημεία του και εντυπωσιάστηκαν από τη σύνδεση του τοπίου με τους μύθους, την παράδοση, τη γαστρονομία, την ιστορία και τον πολιτισμό του Γεωπάρκου της Λέσβου.

Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
Μοναδικές εμπειρίες απέκτησαν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και στο Πάρκο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου. Στο Πάρκο Απολιθωμένου Δάσους περιηγήθηκαν ανάμεσα στους ιστάμενους και κατακείμενους απολιθωμένους κορμούς δέντρων ηλικίας 20 εκατομμύριων ετών και γνώρισαν τις γεωλογικές διεργασίες και τα φαινόμενα που συνέβαλαν στη δημιουργία του.

Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους, όπου περιηγήθηκαν στους μόνιμους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα εκθέματα, συζήτησαν για τον τρόπο δημιουργίας του Απολιθωμένου Δάσους και τις τεχνικές που εφαρμόζονται κατά την ανασκαφή και συντήρηση των ευρημάτων.

Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα συντήρησης απολιθωμάτων, το οποίο τους ενθουσίασε, καθώς ήταν και η πρώτη φορά που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά ενός απολιθώματος μέσα από τη διαδικασία της συντήρησης. Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των μαθητών κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους σε δραστηριότητα προσομοίωσης σεισμών στη σεισμική τράπεζα του Μουσείου.


Οι Ιάπωνες μαθητές, στο Μουσείο στο Σίγρι

Οι μαθητές, εξαιρετικά εκπαιδευμένοι σε θέματα προστασίας από τους σεισμούς, εφάρμοσαν άριστα τα μέτρα προστασίας και δήλωσαν εντυπωσιασμένοι για τη σεισμική τράπεζα, την εκπαιδευτική αυτή δομή που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές, αλλά και τους πολίτες γενικότερα, να εξοικειωθούν με τον τρόπο αντίδρασης κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.

Ενώ βρίσκονταν στη Λέσβο, επισκέφτηκαν επίσης το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Κάστρο Μυτιλήνης, το Κέντρο Πληροφόρησης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους και περιηγήθηκαν στην πόλη της Μυτιλήνης, όπου και γνώρισαν την ιστορία και τα μνημεία της. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όπου περιηγήθηκαν στα Εργαστήρια Εφαρμοσμένης Γεωμορφολογίας και Περιβαλλοντικής Γεωλογίας του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστήμιου και το Ινστιτούτο Γεωπάρκων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Και στο 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
Το περασμένο Σάββατο οι μαθητές του Σχολείου Toyooka της Ιαπωνίας πραγματοποίησαν επίσκεψη στο 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, προκειμένου να ανταλλάξουν εμπειρίες ως σχολεία που βρίσκονται σε περιοχές γεωπάρκων.

Τους μαθητές από την Ιαπωνία υποδέχθηκαν οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, ο διευθυντής Παναγιώτης Χατζηλάμπρου, η καθηγήτρια Αγγλικών Φιλίτσα Πρινίτου, υπεύθυνη για την προετοιμασία των παρουσιάσεων των μαθητών, και ο καθηγητής Γυμναστικής Παράσχος Κανλής.

Αναχωρώντας από τη Λέσβο, οι μαθητές ευχαρίστησαν τον καθηγητή Νίκο Ζούρο για την εμπειρία που είχαν στο Γεωπάρκο της Λέσβου και το απολιθωμένο δάσος.

Υπεύθυνοι της εκπαιδευτικής δραστηριότητας ήταν ο Ηλίας Βαλιάκος, υπεύθυνος Ερευνών του Μουσείου, και η Κωνσταντίνα Μπεντάνα, υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey