«Κανένα τσιφλίκι ελέω… θείας στην Κορώνη»

11/07/2014 - 23:06

Μια χθεσινή απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου (ΑΔΑ) πάει πίσω το χρόνο, διαμορφώνοντας τοπίο προεκλογικής περιόδου.

Μια χθεσινή απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου (ΑΔΑ) πάει πίσω το χρόνο, διαμορφώνοντας τοπίο προεκλογικής περιόδου.

Ο νέος γενικός γραμματέας, κάνοντας δεκτή προσφυγή του προέδρου του Συλλόγου Επάνω Σκάλας, ακυρώνει ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου. Σύμφωνα με αυτήν, ο Δήμος Λέσβου αποφάσισε να πάρει απ’ το Σύλλογο τη διαχείριση περιπτέρου την οποία είχε παραχωρήσει ο Δήμος Μυτιλήνης μια άλλη προεκλογική περίοδο, το Σεπτέμβριο του 2010.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής, Γιάννης Βατός, που είχε εισηγηθεί το θέμα προκειμένου με την ανάκτηση του περιπτέρου ο Δήμος να επιδιώξει την αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής του πάρκου, αναρωτιέται διαμαρτυρόμενος τι θα συνέβαινε αν ο πρόεδρος του Συλλόγου, ο Μάκης Βενέτας, δεν ήταν υποψήφιος με τη μέχρι πρότινος γενική γραμματέα Χριστιάνα Καλογήρου: «Αλήθεια, η ΑΔΑ τότε θα είχε υπεισέλθει στη σκοπιμότητα της αυτοδιοικητικής απόφασης;»

Ο κ. Βατός, που πρόκειται να προσφύγει κατά της απόφασης του γενικού γραμματέα στην Επιτροπή του Άρθρου 152, μιλά για την ανάγκη η δημοτική περιουσία να ανήκει στην αυτοδιοίκηση και να μην αποτελεί τσιφλίκι κανενός προσώπου ή φορέα. Πόσο μάλλον όταν η αξιοποίηση μιας τέτοιας περιουσίας μπορεί να αποφέρει οφέλη στο σύνολο των δημοτών και όχι σε μεμονωμένα άτομα ή ομάδες που την εκμεταλλεύονται.

Το επίμαχο περίπτερο
Με βάση πρόγραμμα (μάλλον μέσω των Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων του Γ΄ Κ.Π.Σ. για τη Μυτιλήνη) που είχε υλοποιήσει η δημοτική αρχή του Νάσου Γιακαλή σε δύο πάρκα, του Χατζηδήμου και της Επάνω Σκάλας, τοποθετήθηκαν ξύλινες κατασκευές-περίπτερα, τα οποία για συγκεκριμένη περίοδο, μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου, δεν μπορεί ο Δήμος να εκμισθώσει σε ιδιώτες, αλλά οφείλει σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του προγράμματος να διαχειρίζεται ο ίδιος.

Το ένα περίπτερο, στο Πάρκο Χατζηδήμου, απ’ τον καιρό και την αχρησία απαξιώθηκε και μάλιστα κατ’ απαίτηση των γειτόνων, απομακρύνθηκε, ενώ είχε ήδη σαπίσει. Για το άλλο περίπτερο, στο πάρκο της Επάνω Σκάλας, ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης στις 22 Σεπτεμβρίου 2010 αποφάσισε «να κάνει δεκτή την αίτηση του Εξωραϊστικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου “Η Επάνω Σκάλα” προκειμένου να επανέλθει η διαχείρισή του στο Σύλλογο».

«Έκτοτε, το περίπτερο αυτό δε λειτούργησε συστηματικά, αλλά μόνο ευκαιριακά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να έχει ουσιαστική προσφορά στην ευρύτερη ανάπτυξη και αναγέννηση της περιοχής», είχε αναφέρει στην εισήγησή του ο κ. Βατός στις 31 Μαρτίου 2014, όταν και ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου αποφάσισε για το θέμα «Αξιοποίηση περιπτέρου του πάρκου της Επάνω Σκάλας» την ανάκληση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μυτιλήνης και την επιστροφή της χρήσης του περιπτέρου στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Λέσβου, «προκειμένου να αξιοποιηθεί με γνώμονα την ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία πόλου αναψυχής, έπειτα και από το κλείσιμο των υγειονομικών υπηρεσιών τού ΕΟΠΥΥ στην περιοχή».

Μάλιστα, όπως είχε αναφέρει ο αντιδήμαρχος, το θέμα ανέκυψε κατόπιν πρότασης της υπηρεσίας και της διαπίστωσης ότι το πάρκο «ζωντανεύει» μόνο στη Γιορτή του Ούζου.

 

Ακύρωση ομόφωνης δημοτικής απόφασης

Γιατί… πάσχει σε νομιμότητα

Στις 6 Μαΐου, ο Σύλλογος της Επάνω Σκάλας προσέφυγε κατά της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου ζητώντας την ακύρωσή της, προτάσσοντας κατ’ αρχήν το επιχείρημα ότι δεν είχε υπάρξει ενημέρωση των μελών του ώστε να παραστούν και να πουν τις απόψεις τους, με αποτέλεσμα το όργανο να αποφασίσει ερήμην του Συλλόγου.
Μάλιστα, στη χθεσινή απόφαση του γενικού γραμματέα τής ΑΔΑ, Σπύρου Σπυρίδωνος, φαίνεται πως υιοθετείται πλήρως αυτή η επιχειρηματολογία, αφού σημειώνεται μεταξύ των λόγων για τους οποίους έγινε δεκτή η προσφυγή: «Επειδή από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 20, παρ. 2 του Συντάγματος και του άρθρου 6 τού Ν. 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας), αλλά και τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, έχει διαμορφωθεί ο κανόνας ότι η προηγούμενη ακρόαση του διοικουμένου είναι αναγκαία στην περίπτωση των ατομικών διοικητικών πράξεων, οι οποίες εκδίδονται αυτεπαγγέλτως και που περιέχουν ρύθμιση, η οποία συνδέεται με την υποκειμενική συμπεριφορά του ενδιαφερομένου και επιφέρει θετική βλάβη στα δικαιώματα ή τα έννομα συμφέροντά του.

Επειδή κατά πάγια νομολογία (ΣτΕ 1850/1992) όταν η ανάκληση μιας διοικητικής πράξης στηρίζεται σε ουσιαστική εκτίμηση πραγματικών περιστατικών, στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται και η κλήση του ενδιαφερομένου σε προηγούμενη ακρόαση. Επειδή η παροχή στον διοικούμενο της δυνατότητας να ασκήσει το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης αποτελεί ουσιώδη τύπο, η παράβαση του οποίου συνιστά λόγο ακύρωσης της εκδοθείσας διοικητικής πράξης».

Απ’ την πλευρά του, ο Δήμος Λέσβου, διά της νομικής του συμβούλου, Μαρίας Ταμτάμη, και στο πλαίσιο της κατάθεσης των απόψεών του επί της προσφυγής, είχε επισημάνει εγγράφως ότι για τη συζήτηση του θέματος προηγήθηκε όλη η προβλεπόμενη διαδικασία δημοσιότητας και ενημέρωσης της κοινής γνώμης, δηλαδή η ημερήσια διάταξη είχε αναρτηθεί στις 31 Μαρτίου στην ιστοσελίδα του Δήμου Λέσβου, ενώ στις 27 του ίδιου μήνα είχε αποσταλεί η πρόσκληση σ’ όλα τα μέλη του οργάνου, αλλά και στα τοπικά Μ.Μ.Ε.. Οπότε θα μπορούσε ο πρόεδρος ή μέλη του Συλλόγου να παραστούν στη συνεδρίαση και να εκθέσουν τις απόψεις τους.

Τα άλλα επιχειρήματα που αναφέρονται στην προσφυγή του Συλλόγου, αφορούν στο ότι δεν υπάρχει πλήρης αιτιολόγηση γιατί είναι αναληθές πως δε λειτούργησε συστηματικά το περίπτερο, όπως και στο γεγονός ότι μετά την κατάργηση του ΕΟΠΥΥ δημιουργήθηκε το ΠΕΔΥ, οπότε δεν επήλθε κάποια αλλαγή στην περιοχή.

«Προφανής ο έλεγχος σκοπιμότητας…»
Και αυτά τα επιχειρήματα του προσφεύγοντος Συλλόγου γίνονται αποδεκτά απ’ την ΑΔΑ, που κρίνει μη επαρκώς αιτιολογημένη την ανακλητική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου κι επειδή, όπως σημειώνει ο κ. Σπυρίδων, «σε κάθε περίπτωση η ανακλητική πράξη, λόγω της φύσης της, χρειάζεται αιτιολογία που να περιέχει κατά τρόπο σαφή και συγκεκριμένο τη συνδρομή των προϋποθέσεων της ανάκλησης», αλλά και επειδή η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου «στερείται σαφούς, ειδικής και επαρκούς αιτιολογίας», ο γενικός γραμματέας κάνει δεκτή την προσφυγή του Σωματείου και ακυρώνει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου.

«Πολλές φορές η αυτοδιοίκηση, και το έχετε γράψει και εσείς, έδωσε μάχες ώστε το μακρύ χέρι της κυβέρνησης, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, να περιορίζεται αυστηρά στο ρόλο που έχει, του ελέγχου δηλαδή της νομιμότητας μιας απόφασης κι όχι της σκοπιμότητάς της. Αυτή η απόφαση του νέου γενικού γραμματέα είναι προφανές ότι εμπίπτει στην κατηγορία του ελέγχου της σκοπιμότητας», σχολίασε ο κ. Βατός, αποδίδοντας διαμαρτυρόμενος τη συγκεκριμένη εξέλιξη στη συμμετοχή του κ. Βενέτα ως υποψηφίου με την τέως γενική γραμματέα και εκλεγείσα περιφερειάρχη, Χριστιάνα Καλογήρου.

«Και σε κάθε περίπτωση, δεν κατανοώ γιατί το γραφειοκρατικό και εξόχως καταδυναστευτικό χέρι του κράτους πρέπει να επεμβαίνει στις αποφάσεις της αυτοδιοίκησης.

Ομόφωνα αποφασίσαμε πως θέλουμε πίσω το περίπτερο να το διαχειριστούμε εμείς ως Δήμος και κανένας άλλος. Και δεν κατανοώ εν τέλει γιατί πρέπει κάποιοι να περιβάλλονται διαρκώς από ένα πλέγμα προστασίας», επεσήμανε ο αντιδήμαρχος, που κατέληξε λέγοντας: «Επιτέλους, πόσο ακόμη θα ανέχεται η αυτοδιοίκηση, όλοι μας, τέτοια φαινόμενα; Κανένα τσιφλίκι ελέω… θείας ή μπάρμπα ή οποιουδήποτε άλλου στην Κορώνη».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey