Στο κλαδικό συνέδριο μεταφέρθηκαν τα προβλήματα των ιδιοκτητών ταξί του νησιού

Άλυτα προβλήματα

22/11/2013 - 22:29

Τα καθημερινά προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι ιδιοκτήτες ταξί του νησιού, αλλά και της Περιφέρειας, διατύπωσε στο κλαδικό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης και πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί και Αγοραίων Βορείου Αιγαίου, Παναγιώτης Σπανός.

Τα καθημερινά προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι ιδιοκτήτες ταξί του νησιού, αλλά και της Περιφέρειας, διατύπωσε στο κλαδικό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης και πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί και Αγοραίων Βορείου Αιγαίου, Παναγιώτης Σπανός.

Βέβαια, σαφή απάντηση ως προς τη διευθέτηση των συγκεκριμένων θεμάτων δεν έλαβε, ενώ υπάρχουν αμφιβολίες εκ μέρους των εκπροσώπων του τοπικού Συνδέσμου για το κατά πόσον το προεδρείο της Ομοσπονδίας φροντίζει για τα συμφέροντα των επαγγελματιών.

Χωρίς να είναι ικανοποιημένοι επέστρεψαν από το κλαδικό συνέδριο οι εκπρόσωποι Ιδιοκτητών Ταξί του νησιού, καθώς όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά από τον κ. Σπανό, «το διοικητικό συμβούλιο του δευτεροβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου αντιμετωπίζει επιδερμικά τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι επαγγελματίες καθημερινά, και ως εκ τούτου δε στηρίζει, όπως θα έπρεπε άλλωστε, τους επαγγελματίες».

Αυτό που αναμένουν οι επαγγελματίες της πόλης μας, είναι η συνάντηση των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας με τον υπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, όπου θα εξεταστούν τα αιτήματα του κλάδου. Σε περίπτωση που το Υπουργείο, ή και η Ομοσπονδία, «αδειάσει» και πάλι τους ταξιτζήδες, θα υπάρξει ενεργοποίηση σε τοπικό, αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο.

Τα προβλήματα…
Αναλυτικότερα λόγος έγινε για τα σχολικά δρομολόγια, καθώς ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί τι πρόκειται να γίνει με τις αμοιβές των αυτοκινητιστών πλην αυτών που δραστηριοποιούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς για τις δύο αυτές περιοχές έχει δημοσιευθεί σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).

Δεύτερο και σημαντικό πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες αγοραίων, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα χρήματα που δίνονται στους νεφροπαθείς για τις μετακινήσεις τους, έχουν μειωθεί. Ως εκ τούτου οι τελευταίοι, μη μπορώντας να ανταποκριθούν στα έξοδα, δεν πηγαίνουν στο Νοσοκομείο με ταξί. «Πλέον πολλοί νεφροπαθείς απευθύνονται σε φιλικά ή συγγενικά τους πρόσωπα για να τους μεταφέρουν, δίνοντας σε αυτούς κάποιο χρηματικό ποσό για τον κόπο τους», εξηγεί ο κ. Σπανός και επισημαίνει ότι η Ομοσπονδία δεν πήρε θέση ασκώντας πίεση προς τους αρμόδιους υπουργούς, κι έτσι πλήττονται οικονομικά οι ιδιοκτήτες των αγοραίων για τους οποίους όλα αυτά τα χρόνια ήταν σημαντικό έσοδο.

Παράπονα διατυπώθηκαν και για το γεγονός ότι η Ομοσπονδία δεν έχει πάρει θέση για το ζήτημα των μεταναστών και προσφύγων, το οποίο αφορά κυρίως στα νησιά του Αιγαίου και αποτελεί σημαντικό πρόβλημα και για τη Λέσβο. Όπως εξηγεί, υπήρξαν περιπτώσεις και στο νησί μας ιδιοκτητών ταξί που τους αφαιρέθηκε η άδεια επειδή μετέφεραν μετανάστες οι οποίοι δεν έμεναν νόμιμα στη χώρα. «Δεν είμαστε ελεγκτικά όργανα για να κάνουμε τέτοιου είδους έρευνα στους υποψήφιους πελάτες.

Κι ούτε είναι δυνατόν να φοβόμαστε να μεταφέρουμε κάποιον με το ενδεχόμενο ότι θα διωχθούμε ποινικά και δε θα μπορούμε να δουλέψουμε.»
Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε, ήταν εκείνο τού Φ.Π.Α.. Οι αυτοκινητιστές του νησιού ζητούν να μειωθεί κι άλλο, δεδομένου ότι κινούνται σε ένα τουριστικό νησί και ο κλάδος τους συνδέεται άμεσα με αυτόν.

Ακόμη ζήτησαν να μη βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση το θέμα των εδρών κάθε φορά που αλλάζει ο χωροταξικός χάρτης του νησιού, γιατί κάτι τέτοιο δημιουργεί προβλήματα και ταλαιπωρία στους επαγγελματίες. Επιπλέον, λόγος έγινε για την ανασφάλιστη εργασία και την ανάγκη ενεργοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών για την αντιμετώπισή της, για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση λιμανιών και αεροδρομίων και τη στάση της Ομοσπονδίας για το πού θα μπουν οι πιάτσες, καθώς και για την ολοκληρωτική απελευθέρωση του επαγγέλματος χωρίς αντίσταση από το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο.

Τέλος, να σημειωθεί ότι εκτός από τον κ. Σπανό, για τις ανάγκες του συνεδρίου πήγαν στην Αθήνα ο γενικός γραμματέας του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί και Αγοραίων Βορείου Αιγαίου και του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης και Ραδιοταξί Μυτιλήνης, Βασίλης Τσακυράκης, και ο πρόεδρος Ραδιοταξί Μυτιλήνης και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών, Κώστας Νέστορας.


Ζήτημα ασφάλειας

Ένα σημαντικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους ιδιοκτήτες ταξί του νησιού, αλλά και της χώρας γενικά, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα ¾ των επαγγελματιών και ασφαλισμένων στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελμάτων (ΟΑΕΕ) δεν μπορούν να πληρώσουν την ασφάλειά τους κι ως εκ τούτου δεν έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τη στιγμή που σε κάθε ειδοποιητήριο που τους έρχεται για εξόφληση, σημειώνονται και τα χρήματα για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

«Δεν είναι δυνατόν να μας ζητούν χρήματα για γιατρούς και φάρμακα, αφού από τη στιγμή που χρωστούσαμε την ασφάλεια, δεν είχαμε πρόσβαση σε αυτά.» Αξίζει να αναφέρουμε ότι το επόμενο διάστημα πρόκειται να συναντηθούν οι ιδιοκτήτες ταξί του νησιού για να συζητήσουν το συγκεκριμένο ζήτημα, ενώ από το προεδρείο του Συνδέσμου γίνονται κινήσεις προκειμένου το συγκεκριμένο πρόβλημα να αντιμετωπιστεί με αναφορά στην Ομάδα Ανασφάλιστων ΟΑΕΕ Καρδίτσας.

Στόχος της ομάδας αυτής είναι να ενεργοποιήσει τον κόσμο ώστε να διεκδικήσει τα συμφέροντά του με τα κατάλληλα νομικά μέσα (εξώδικα, δικαστικές ενέργειες κ.λπ.). Ακόμη έχει ως στόχο την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων τού ΟΑΕΕ και την αλλαγή της ισχύουσας κατάστασης, δηλαδή να γίνει ανταποδοτική και όχι εισπρακτική.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey