Η Λιμενική Επιτροπή αποφασίζει για την εκφόρτωση των καυσίμων

Κρίσιμη συνεδρίαση την Πέμπτη

12/11/2013 - 13:53

Η «καυτή πατάτα» που ακούει στο όνομα της εκφόρτωσης των υγρών καυσίμων στο λιμάνι της Μυτιλήνης, επανέρχεται στην επικαιρότητα. Το θέμα πρόκειται να συζητηθεί την προσεχή Πέμπτη στη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής Λέσβου.

Η «καυτή πατάτα» που ακούει στο όνομα της εκφόρτωσης των υγρών καυσίμων στο λιμάνι της Μυτιλήνης, επανέρχεται στην επικαιρότητα. Το θέμα πρόκειται να συζητηθεί την προσεχή Πέμπτη στη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής Λέσβου. Μέχρι πέρυσι, η τακτική που ακολουθούνταν, ήταν να δίνεται ετήσια παράταση στην εκφόρτωση των καυσίμων στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης παρά τους κινδύνους που υπάρχουν κι έχουν επισημανθεί πολλές φορές. Πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθείται εδώ και χρόνια, αν και κατά καιρούς έχει προκαλέσει την αντίδραση πολλών παραγόντων και δημοτικών αρχόντων της πόλης.

Η ναυτιλιακή εταιρεία «Αειναύτης», πλοιοκτήτρια του Ro-Ro «Πελαγίτης», υπογραμμίζει πως η φόρτωση από τα πλοία στα βυτιοφόρα οχήματα μέσα στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης, είναι ένα πραγματικό παιχνίδι με τη φωτιά, καθώς αν συμβεί ατύχημα, οι επιπτώσεις και τα θύματα θα είναι παρά πολλά και δε θα περιοριστούν μόνο στο χώρο του εμπορικού λιμανιού της πόλης. Ο μεγάλος αυτός κίνδυνος είναι η αιτία που ο εκπρόσωπος του Παλλεσβιακού Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου, Σταμάτης Πετρουζέλλης, κάθε χρόνο δηλώνει την αντίθεσή του στη συνέχιση της εκφόρτωσης των καυσίμων στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Η εταιρεία «Αειναύτης» δηλώνει πως μπορεί να αναλάβει τη μεταφορά από τον Πειραιά των βυτιοφόρων οχημάτων που μεταφέρουν τα καύσιμα. Αυτή η μεταφορά είναι πολύ πιο ασφαλής, καθώς τα βυτιοφόρα φορτηγά μπαίνουν και βγαίνουν από το πλοίο με σφραγισμένες δεξαμενές. Γεγονός που μειώνει δραστικά τον κίνδυνο ατυχήματος.

Στην αντίπερα όχθη, οι εταιρείες εμπορίας των καυσίμων σημειώνουν πως η συγκεκριμένη μέθοδος μεταφοράς έχει υψηλό κόστος. Στο επιχείρημα αυτό η εταιρεία «Αειναύτης» απαντά ότι είναι πρόθυμη να προσφέρει μειωμένους ναύλους και καλεί τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων να συζητήσουν και να βρουν μια κοινώς αποδεκτή λύση.

Υποτυπώδης περίφραξη
Οι κίνδυνοι ατυχήματος μεγιστοποιούνται από την κατάσταση που επικρατεί στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου η περίφραξη στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να χαρακτηριστεί υποτυπώδης. Μεγάλο πρόβλημα είναι η γειτνίαση του χώρου όπου γίνεται η εκφόρτωση των καυσίμων, με το χώρο τού πάρκινγκ της Μυτιλήνης και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, που βρίσκονται μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά.

Πριν από ένα χρόνο, είχε συμφωνηθεί οι εταιρείες εμπορίας υγρών καυσίμων να πληρώσουν το κόστος ενίσχυσης της περίφραξης του εμπορικού λιμανιού. Ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως αιτία είναι η αθέτηση της δέσμευσης που είχαν αναλάβει οι εταιρείες. Σε άτυπη σύσκεψη που έγινε την 1η Νοεμβρίου, συζητήθηκε εκ νέου του θέμα της περίφραξης και οι εταιρείες ανέλαβαν νέες δεσμεύσεις.

Η συγκεκριμένη άτυπη σύσκεψη από ορισμένους θεωρήθηκε ως συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής. Μάλιστα στον τοπικό Τύπο γράφτηκε ότι η Λιμενική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα να δώσει παράταση για έναν ακόμη χρόνο στην εκφόρτωση των καυσίμων στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Κάτι που δεν ευσταθεί, αφού το θέμα πρόκειται να συζητηθεί την Πέμπτη.

Τόσο χθες, όσο και τις προηγούμενες ημέρες, κατ’ επανάληψη προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε (χωρίς επιτυχία) με τον πρόεδρο της Επιτροπής, Κώστα Κορδώνη, για να μας πει ποια θα είναι η δική του θέση.

Η οριστική λύση του προβλήματος θα έρθει με τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων για την αποθήκευση των υγρών καυσίμων στη Λέσβο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey