ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ για Λέσβο και Χίο η έλλειψη καθημερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης

Πόντιος Πιλάτος

18/10/2013 - 22:37

Στις ναυτιλιακές εταιρείες παραπέμπει το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
Στις δυνάμεις της αγοράς αφήνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου την καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Χίου με τον Πειραιά.

Στις ναυτιλιακές εταιρείες παραπέμπει το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

Στις δυνάμεις της αγοράς αφήνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου την καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Χίου με τον Πειραιά.

Αυτό σημαίνει πως μόνο με θαύμα θα αποκατασταθεί η καθημερινή σύνδεση των δυόμισι επόμενων μηνών. Κι είναι πολύ πιθανό η κατάσταση αυτή να συνεχιστεί για άλλους δύο μήνες, αν η Hellenic Seaways ακολουθήσει την ίδια τακτική κατά την περίοδο της ετήσιας ακινησίας τού «Νήσος Χίος».

Είναι σαφές πως τα οικονομικά δεδομένα της γραμμής δεν αφήνουν περιθώρια σε καμμία ακτοπλοϊκή εταιρεία να ελπίζει πως μπορεί να αποκομίσει κέρδη κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Ειδικότερα, την Πέμπτη το μεσημέρι προσπαθήσαμε να δούμε ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο προκειμένου να αποκατασταθεί η καθημερινή σύνδεση των δύο νησιών με τον Πειραιά. Χθες Παρασκευή, συνεργάτης του υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη μάς απάντησε: «Είναι θέμα εμπορικής πολιτικής των εταιρειών, στην οποία δεν μπορεί να παρέμβει το Υπουργείο (σ.σ. εννοεί η αντικατάσταση ή μη των πλοίων που βγαίνουν σε ετήσια ακινησία).

Το Υπουργείο αυτό που κάνει, είναι να προσδιορίζει το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να λειτουργούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να υποχρεώσουμε μια εταιρεία να αντικαταστήσει ένα πλοίο που αποδρομολογείται για την περίοδο της ετήσιας επιθεώρησής του.»

Θα γίνουν… προσπάθειες!
Ρωτήσαμε το συνεργάτη του υπουργού αν θα γίνουν ενέργειες σε πολιτικό επίπεδο, από τη στιγμή που δεν υπάρχει σε διοικητικό επίπεδο η δυνατότητα, για να επιβληθεί η δρομολόγηση πλοίου στη θέση τού «Blue Star Patmos», είτε από την Blue Star είτε από άλλη εταιρεία. Η απάντηση που λάβαμε ήταν: «Από την πλευρά του Υπουργείου θα γίνει κάθε προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση, με προτροπές προς την πλευρά των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Ήδη έχουν γίνει τέτοιες ενέργειες και θα γίνουν κι άλλες. Όμως σε κάθε περίπτωση, είναι θέμα δικής τους εμπορικής πολιτικής. Το Υπουργείο δεν μπορεί να δρομολογήσει πλοία.»

Σε άλλες εποχές, οι παραινέσεις των υπουργών πάντα λαμβάνονταν σοβαρά υπόψη από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Όμως τα δεδομένα πλέον έχουν αλλάξει. Πρώτα από όλα, γιατί η γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη είναι ζημιογόνα, λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων και του μειωμένου μεταφορικού έργου. Ταυτόχρονα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν το πάγωμα των χρηματοδοτήσεων από τις τράπεζες. Γι’ αυτό θεωρούμε σχεδόν απίθανο να φέρουν αποτέλεσμα οι παραινέσεις του Υπουργείου.

Έκκληση από τον ΕΟΑΕΝ
Επιστολή προς την Blue Star Ferries έστειλε χθες ο ΕΟΑΕΝ, με την οποία απευθύνει έκκληση προς την εταιρεία να αλλάξει την απόφασή της και να δρομολογήσει άλλο πλοίο στη θέση τού «Blue Star Patmos» κατά το διάστημα της ετήσιας επιθεώρησής του. «Είναι αδιανόητο και ανέφικτο να εξυπηρετηθούν οι μεταφορικές ανάγκες των νησιών Χίου και Λέσβου με τρία δρομολόγια την εβδομάδα προς Πειραιά», σημειώνει ο ΕΟΑΕΝ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey