Χωρίς υπάλληλο το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) Μυτιλήνης από τον περασμένο Μάιο

Κάποιοι άνθρωποι περιμένουν…

25/07/2013 - 13:33

Την ώρα που πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες για τη λειτουργία των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), αφενός γιατί τα άτομα με αναπηρίες καθυστερούν να εξεταστούν από επιτροπές, αφετέρου επειδή οι τελευταίες είναι αυστηρές και δίνουν χαμηλά ποσοστά που δεν επαρκούν για να λάβει κάποιος το επίδομα, ακόμη ένα πρόβλημα έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα, σε τοπικό αυτήν τη φορά επίπεδο

Την ώρα που πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες για τη λειτουργία των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), αφενός γιατί τα άτομα με αναπηρίες καθυστερούν να εξεταστούν από επιτροπές, αφετέρου επειδή οι τελευταίες είναι αυστηρές και δίνουν χαμηλά ποσοστά που δεν επαρκούν για να λάβει κάποιος το επίδομα, ακόμη ένα πρόβλημα έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα, σε τοπικό αυτήν τη φορά επίπεδο. Αυτό έχει να κάνει με το ότι η μοναδική διοικητική υπάλληλος του ΚΕΠΑ Μυτιλήνης εδώ και λίγους μήνες έχει φύγει από την υπηρεσία και στη θέση της δεν έχει έρθει κάποιος άλλος.
 
Χωρίς μόνιμο υπάλληλο έχει μείνει το υποκατάστημα Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) από το Μάιο του 2013, όταν η τότε υπάλληλος έφυγε υποβάλλοντας αίτημα για τη συνταξιοδότησή της, αφήνοντας 500 αιτήσεις σε εκκρεμότητα - δηλαδή 500 άτομα που είχαν καταθέσει τα χαρτιά τους για να εξεταστούν και να πάρουν όσο το δυνατόν συντομότερα κάποιο επίδομα ή τα απαραίτητα ποσοστά χάρη στα οποία καλύπτεται μέρος των εξόδων των φαρμάκων που παίρνουν.

Από το Μάιο δεν έχει διοριστεί κάποιο άλλο άτομο, παρά το γεγονός ότι παρουσιάζεται κενό σε αυτήν τη σημαντική οργανική θέση. Και είναι σημαντική διότι την υπηρεσία αυτή επισκέπτονται πάρα πολλοί κάτοικοι του νησιού και των γειτονικών, προκειμένου να υποβάλουν τα αιτήματά τους για να εξεταστούν από τις επιτροπές τού ΚΕΠΑ ή και για να επανεξεταστούν από δευτεροβάθμιο όργανο.

Εξυπηρετούνται, αλλά…
Το κοινό πλέον εξυπηρετούν εκ περιτροπής - δηλαδή ένας κάθε ημέρα - τέσσερις υπάλληλοι των διοικητικών υπηρεσιών τού ΙΚΑ, όπως είπε ο διευθυντής Διοικητικών Υπηρεσιών τού ΙΚΑ, Μαΐστρος Κλαδογένης. Ο ίδιος έσπευσε να τονίσει ότι όλοι όσοι πηγαίνουν στο υποκατάστημα του ΚΕΠΑ εξυπηρετούνται, ενώ όποιος έχει αντίθετη άποψη μπορεί να απευθυνθεί σε εκείνον. Παράλληλα, προσέθεσε ότι το σύστημα έχει απλοποιηθεί προκειμένου να μην παρατηρείται καρκινοβασία ως προς τις γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι όταν έφυγε η τελευταία υπάλληλος από την υπηρεσία, εκκρεμούσαν προς καταχώρηση 500 φάκελοι, ενώ παραμένει άγνωστο πόσοι βρίσκονται ακόμη εν αναμονή.

Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η διοικητική υπάλληλος υπέβαλε νωρίτερα αίτημα για συνταξιοδότηση, γιατί «δεν άντεχε να παριστάνει το σάκο τού μποξ», να γίνεται δηλαδή δέκτης παραπόνων των πολιτών για τις ελλείψεις και τα προβλήματα που παρουσιάζει η συγκεκριμένη υπηρεσία.

Γεγονός αποτελεί ότι όλοι όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηρίας, χρειάστηκε να περιμένουν περισσότερο από ένα χρόνο προκειμένου να περάσουν από κάποια επιτροπή. Αυτό αποδεικνύεται, εκτός από τις έγγραφες διαμαρτυρίες, και από τις περιπτώσεις ατόμων που μέσω του «Ε» θέλησαν να γνωστοποιήσουν τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι τα τελευταία χρόνια. Αρκετοί από αυτούς - αν όχι όλοι - βρίσκονται εν αναμονή για περισσότερους από 12 μήνες για να εξεταστούν από την επιτροπή, η οποία δίνει τις πιο πολλές φορές χαμηλά ποσοστά. Έτσι, τα άτομα με αναπηρία ή οι συγγενείς αυτών υποβάλλουν αίτημα για επανεξέταση μπαίνοντας ξανά στην αναμονή.

Βέβαια το συγκεκριμένο πρόβλημα παρατηρείται όχι μόνο στη Λέσβο, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, με άτομα με αναπηρίες να έχουν αγανακτήσει για την υπάρχουσα κατάσταση, αλλά και για το γεγονός ότι οι επιτροπές έχουν γίνει πολύ αυστηρές κόβοντας τους περισσότερους. Μεγάλο μέρος της καθυστέρησης οφείλεται, όπως έχει διατυπωθεί και σε προηγούμενα ρεπορτάζ τού «Ε», στο ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη είτε από διοικητικό προσωπικό είτε από τους γιατρούς που αποτελούν την επιτροπή.

Δεδομένης της ήδη υπάρχουσας καθυστέρησης, το κενό σε μία οργανική θέση που υπήρχε στο υποκατάστημα, διογκώνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα.

Στο ερώτημα του «Ε» προς τον κ. Κλαδογένη αν έχουν γίνει ενέργειες από τη διοίκηση του υποκαταστήματος προς αυτήν του ΙΚΑ για να καλυφθεί το κενό, η απάντησή του ήταν ότι το Κέντρο το γνωρίζει από τη στιγμή που υπάρχει αίτηση για συνταξιοδότηση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey