
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ στη Νάξο
Στο επίκεντρο της χθεσινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών βρέθηκαν οι άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Αφορμή ήταν το αίτημα της ΝΕΛ να παραταθεί κατά τρία χρόνια η περίοδος που το «Θεόφιλος» θα εξυπηρετεί την άγονη γραμμή που συνδέει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας. Δηλαδή ζητήθηκε παράταση της δρομολόγησής του έως τον Οκτώβριο του 2016.
Στο επίκεντρο της χθεσινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών βρέθηκαν οι άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Αφορμή ήταν το αίτημα της ΝΕΛ να παραταθεί κατά τρία χρόνια η περίοδος που το «Θεόφιλος» θα εξυπηρετεί την άγονη γραμμή που συνδέει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας. Δηλαδή ζητήθηκε παράταση της δρομολόγησής του έως τον Οκτώβριο του 2016.
Την ακριβώς αντίθετη θέση υποστήριξε ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, ζητώντας να εφαρμοστούν τα όσα προβλέπει η σύμβαση, δηλαδή να αντικατασταθεί το «Θεόφιλος» με νεότευκτο πλοίο. Αναφερόμενος στα προβλήματα που δημιουργούνται στη Λήμνο και τον Άι-Στράτη από τις βλάβες που παρουσιάζει το πλοίο, είπε πως «καταστρέφει την οικονομία των νησιών και υπάρχει αντικειμενική αδυναμία να αξιοποιηθεί η τουριστική δυναμική της βόρειας Ελλάδας».
Ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ ανέφερε ότι στις παρούσες οικονομικές συνθήκες είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει αντικατάσταση του πλοίου κι υπογράμμισε τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, το υψηλό κόστος των καυσίμων, τη μείωση της επιβατικής κίνησης και τη μη χρηματοδότησή τους από τις τράπεζες που οδήγησαν το 2012 σε ζημίες ύψους 900 εκατ. ευρώ.
Επίσης η εταιρεία τόνισε πως το Υπουργείο έχει ικανοποιήσει όλα τα ομοειδή αιτήματα που έχουν κατατεθεί από άλλες εταιρείες (π.χ. ΛΑΝΕ).
Απαντώντας σε όσα ακούστηκαν σε βάρος τού «Θεόφιλος», η ΝΕΛ θεωρεί ότι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αναξιόπιστο το πλοίο επειδή παρουσίασε μια - δυο βλάβες.
Η ΝΕΛ υποστήριξε πως είναι αδύνατο καλύψει τα κόστη ενός νεότευκτου πλοίου που θα δρομολογηθεί στη συγκεκριμένη γραμμή. Για να πείσει τα μέλη και τους παρατηρητές του Συμβουλίου, δήλωσε πως είναι διατεθειμένη να δώσει τις μετοχές της εταιρείας στους δήμους του Βορείου Αιγαίου μόλις ολοκληρωθεί η εξυγίανσή της. Αυτό εκλήφθηκε από τις παράγοντες της αυτοδιοίκησης ως απειλή.
Στη συνεδρίαση συμμετείχε ο αντιπεριφερειάρχης Σάμου, Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους, η βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης.
Ο κ. Μαχαιρίδης υποστήριξε τα αιτήματα της Λήμνου και των άλλων νησιών του Βορείου Αιγαίου. Ο δήμαρχος Λήμνου κατήγγειλε την απουσία τής ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας) και των θεσμικών αυτοδιοικητικών εκπροσώπων, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε σχετική δέσμευση της ΚΕΔΕ για δυναμική εκπροσώπηση.
Σε παρέμβασή του, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Σπιλάνης, τόνισε πως το Υπουργείο δεν αντιδικεί με καμμία εταιρεία και μέλημά του είναι η τήρηση του νόμου κι η εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιωτών.
Έως την ώρα που έκλεισε η ύλη της εφημερίδας, δεν είχε εκδοθεί η απόφαση του ΣΑΣ.
Για Λήμνο και Άι-Στράτη
Σ’ ό,τι αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, ο δήμαρχος ενημέρωσε τα μέλη τού ΣΑΣ για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι εκδρομείς που ταξίδεψαν από και προς τα δύο νησιά την περίοδο των εορτών τού Πάσχα, ζητώντας παράλληλα να υπάρξει άμεσος προγραμματισμός των δρομολογίων, καθώς όπως τόνισε «αποτελεί τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξη το γεγονός ότι δεν έχει ανοίξει το πλάνο των δρομολογίων και κανένας δεν μπορεί να προγραμματίσει τις μετακινήσεις του στα νησιά».
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Το μελετάνε…
Δεν είχε ξεκαθαριστεί ως χθες το απόγευμα τι θα γίνει με τη γραμμή αποκλειστικής εκμετάλλευσης που διεκδικεί η ΝΕΛ να πάρει από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου. Όπως είχε γράψει το «Ε», το προηγούμενο διάστημα είχε εκδοθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη γραμμή Θεσσαλονίκη ή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη με τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Η ΝΕΛ είναι η μόνη εταιρεία που εκδήλωσε ενδιαφέρον για την εν λόγω γραμμή, ωστόσο είναι άγνωστο αν θα της δοθεί. Με βάση την παραπάνω πρόσκληση, η εταιρεία που θα πάρει τη γραμμή, θα έχει την αποκλειστική εκμετάλλευσή της, αλλά δε θα λαμβάνει επιδότηση.
Οι υπηρεσίες του Υπουργείου θα εξετάσουν αν υπάρχει η δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί η γραμμή από τους πόρους που διατίθενται για τις άγονες. Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν πως είναι αδύνατο να βρεθούν πόροι για τη γραμμή από τη στιγμή που μειώθηκαν κατά 12 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις για τις άγονες.