Μετά το Πάσχα, στελέχη τής «Εγνατία Α.Ε.» στη Λέσβο για την ένταξη του λιμένα Σιγρίου στο ΕΣΠΑ

Τώρα τρέχουμε…

30/04/2013 - 14:51

Με στόχο να υπάρχει εγκατεστημένος εργολάβος στο έργο κατασκευής του λιμένα Σιγρίου, οι εμπλεκόμενοι φορείς συντονίζουν τις προσπάθειές τους ώστε πολύ σύντομα, το αργότερο έως τον Αύγουστο, να έχει βγει η δημοπράτηση του έργου. Για τον καλύτερο συντονισμό ενεργειών, στελέχη τής «Εγνατία Α.Ε.» που είναι ο φορέας υλοποίησης της πρότασης, αμέσως μετά το Πάσχα θα έρθουν στη Λέσβο.

Με στόχο να υπάρχει εγκατεστημένος εργολάβος στο έργο κατασκευής του λιμένα Σιγρίου, οι εμπλεκόμενοι φορείς συντονίζουν τις προσπάθειές τους ώστε πολύ σύντομα, το αργότερο έως τον Αύγουστο, να έχει βγει η δημοπράτηση του έργου. Για τον καλύτερο συντονισμό ενεργειών, στελέχη τής «Εγνατία Α.Ε.» που είναι ο φορέας υλοποίησης της πρότασης, αμέσως μετά το Πάσχα θα έρθουν στη Λέσβο.

Με τη δημοσίευση πριν από λίγες μέρες διάταξης που αντιμετωπίζει θετικά το θέμα της διατήρησης του υφιστάμενου αλιευτικού καταφυγίου Σιγρίου ενώ θα κατασκευάζεται το νέο λιμάνι (διαφορετικά θα έπρεπε να κατεδαφιστεί το καταφύγιο για να αρχίσει το έργο), δόθηκε μια καινούργια ευκαιρία στο έργο που χρόνια τώρα περιμένει η Λέσβος.

«Και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, σε συνέχεια των νέων δεδομένων, επικοινώνησε με την “Εγνατία Α.Ε.” και αφού ενημέρωσε για τις εξελίξεις, ζήτησε να ετοιμάσει το φάκελο προκειμένου να υποβληθεί πρόταση για αξιολόγηση και ένταξη του λιμένος Σιγρίου στο ΕΣΠΑ», μας είπε ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Παναγιώτης Καπάρας.

Σύμφωνα με στοιχεία απ’ τη Διαχειριστική Αρχή, είναι «ανοιχτή» πρόσκληση για τα λιμάνια έως το τέλος Μαΐου, οπότε και θα πρέπει στο διάστημα αυτό να υποβληθεί φάκελος για το έργο, ώστε να δρομολογηθεί η ένταξή του.

Και για το λιμάνι Μυτιλήνης

Όπως τόνισε μιλώντας στο «Ε» ο διευθυντής Έργων Βορείου Αιγαίου τής «Εγνατία Α.Ε.», Γιάννης Βολιώτης, το έργο του λιμένα Σιγρίου είναι προϋπολογισμού 13,6 εκατ. ευρώ και αμέσως μετά το Πάσχα, θα γίνει συντονισμένη προσπάθεια για την υποβολή της πρότασης ένταξής του. Ανέφερε δε, ότι στόχος είναι μέσα στον Αύγουστο να γίνει ο διαγωνισμός και έως το τέλος της χρονιάς να έχει εγκατασταθεί ο εργολάβος.

Ο ίδιος σημείωσε ότι με τη διάταξη που ψηφίστηκε, δίνεται η δυνατότητα ακόμη πιο γρήγορα απ’ το λιμάνι Σιγρίου να προχωρήσει και το ήδη ενταγμένο στο ΕΣΠΑ έργο της κατασκευής νέου κρηπιδώματος, με 7,8 εκατ. ευρώ, στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Έργο που είχε σταματήσει στη φάση της προέγκρισης για τη δημοπράτησή του, αφού όπως και για το Σίγρι, τέθηκε ζήτημα νομιμοποίησης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.

Αναφορικά με το λιμάνι Σιγρίου, υπενθυμίζουμε ότι μαζί με την πρόταση για ένταξη θα πρέπει ως δικαιολογητικό να κατατεθεί στη Διαχειριστική Αρχή και η έγκριση της Κτηματικής Υπηρεσίας για την επέκταση της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης, θέμα απ’ το οποίο και ξεκίνησε η ανάγκη για νομιμοποίηση του αλιευτικού καταφυγίου.

 

Διευρύνεται η θεματολογία για το νέο λιμάνι στον Καρά Τεπέ

Μαρίνα και στην Παναγιούδα;

Η χρηματοδότηση του master plan για το νέο λιμένα Μυτιλήνης στον Καρά Τεπέ άνοιξε νέο γύρο συζητήσεων σε σχέση με τα δεδομένα που θα δημιουργηθούν, άμα και όποτε κατασκευαστεί, στην ευρύτερη περιοχή του βόρειου τμήματος της Δημοτικής Ενότητας Μυτιλήνης. Απ’ τις συζητήσεις αυτές δε λείπει και ο προβληματισμός για το πώς θα επηρεαστούν απ’ το νέο λιμάνι τα χωριά βορείως της πόλης, ενώ ο πρόεδρος της Παναγιούδας επανέφερε στο προσκήνιο μια πρόταση που από παλιά συζητά το χωριό, να γίνει δηλαδή το υφιστάμενο λιμανάκι του μαρίνα για τουριστικά σκάφη.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποίησε ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κώστας Μουτζούρης, μαζί με το Γιώργο Ταυλάκη απ’ τη Διεύθυνση Λιμενικών Έργων και Έργων Αεροδρομίων (Δ4) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για το θέμα του νέου λιμανιού, υπήρξε συνάντηση και με φορείς απ’ την περιοχή της Παναγιούδας. Ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας, Βαγγέλης Βιόλατζης, ανέφερε σχετικά: «Εδώ και καιρό, πολλοί συγχωριανοί μας διατυπώνουν τον προβληματισμό τους για το πώς θα εξελιχθεί η περιοχή μας όταν δημιουργηθεί ένα μεγάλο εμπορικό λιμάνι στην περιοχή. Για το οποίο δε γνωρίζουμε ακόμη ούτε καν τα όριά του, από πού δηλαδή θα ξεκινά και πού θα τελειώνει.»
Μαζί με τον προβληματισμό αυτό, επανήλθε και μια παλιότερη πρόταση, που είχε συζητηθεί ήδη απ’ το 1990 στο χωριό και αφορούσε στη δημιουργία μαρίνας. «Δε γίνεται ό,τι δε θέλει η πόλη, όπως για παράδειγμα το βιολογικό, ή τώρα την όχληση απ’ το εμπορικό λιμάνι, να το στέλνει στα χωριά και να κρατά μόνο λειτουργίες που φέρνουν ανάπτυξη και έσοδα, όπως η μαρίνα», ανέφερε ο κ. Βιόλατζης, που σημείωσε ότι ο κ. Μουτζούρης δεν απέκλεισε την πρόταση που συζήτησαν μαζί του οι φορείς, υπό τη μορφή αντισταθμιστικού μέτρου για το νέο λιμάνι να διαμορφωθεί τουριστικός λιμένας στην Παναγιούδα.
«Γιατί να μην έχουμε τουριστικά κότερα μπροστά στην πόρτα μας, που θα κρύβουν τη θέα των φορτηγών πλοίων τα οποία θα ξεφορτώνουν απέναντι;», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Παναγιούδας.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey