Σε εγρήγορση κάλεσε τους φορείς του νησιού η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Ξεπουλιέται το αεροδρόμιο Μυτιλήνης

06/07/2012 - 14:50

Ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των περισσότερων αεροδρομίων της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Μυτιλήνης, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) ξεκίνησε ενημερωτικές συναντήσεις στις πόλεις που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν τα αεροδρόμιά τους.

Ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των περισσότερων αεροδρομίων της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Μυτιλήνης, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) ξεκίνησε ενημερωτικές συναντήσεις στις πόλεις που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν τα αεροδρόμιά τους. Στόχος, να ενημερώσει τους φορείς, παρουσιάζοντας τα δικά της στοιχεία και δηλώνοντας την αντίθεσή της σ’ αυτή την εξέλιξη. Παράλληλα, ζήτησε από τους φορείς να δηλώσουν την αντίδρασή τους στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Μυτιλήνης.

Στην πρόσκληση της ΟΣΥΠΑ ανταποκρίθηκαν ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Νάσος Γιακαλής, ο δήμαρχος Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, ο πρόεδρος του Παλλεσβιακού Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου, Στρατής Αντώνας, ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου, Γιάννης Σαμιώτης, και ο επικεφαλής της παράταξης στο Περιφερειακό Συμβούλιο «Έχει ρεζέρβα τ’ όνειρο», Βασίλης Τεντόμας.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ενημέρωσε αναλυτικά τους παρευρισκομένους για τις θέσεις της Ομοσπονδίας, τονίζοντας ότι σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 80% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά και τα έσοδα από τον τουρισμό αντιστοιχούν περίπου στο 20% τού ΑΕΠ, «είναι αυτονόητο ότι τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και του κοινωνικού γίγνεσθαι».

Στην ελληνική πραγματικότητα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΣΥΠΑ, «με τις γεωπολιτικές ιδιαιτερότητές της, το αεροδρόμιο δεν είναι απλά μια οικονομική μονάδα, όπως οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση στην υπόλοιπη Ευρώπη, και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με αυστηρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και μόνο. Το αεροδρόμιο είναι ένας ζωντανός και συνεχώς μετεξελισσόμενος οργανισμός, με πολλαπλές και ποικίλες επιρροές στην τοπική και στην εθνική οικονομία, καθώς και στον κοινωνικό ιστό της ευρύτερης περιοχής του.».

Σύμφωνα με την ΟΣΥΠΑ, θεωρείται δεδομένο ότι «οποιαδήποτε παρέμβαση στον οργανισμό αυτόν η οποία δε θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους και θα κινηθεί μόνο στα πλαίσια ιδεοληπτικών μοντέλων οικονομικών μονάδων, χωρίς ουδεμία μελέτη σκοπιμότητας, έχει μαθηματικά συντριπτικές πιθανότητες να οδηγήσει σε μαρασμό το αεροδρόμιο ως μονάδα και κατά συνέπεια σε καταστροφή την τοπική και ευρύτερη οικονομική και κοινωνική υποδομή».

«Υιοθετείστε το ψήφισμα…»
Στη συνέχεια, απευθυνόμενος τόσο στον περιφερειάρχη όσο και στο δήμαρχο Λέσβου και τους άλλους φορείς, τους ζήτησε να υιοθετήσουν το ψήφισμα της ΟΣΥΠΑ για όλα τα αεροδρόμια της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, «με τα σοβαρότατα προβλήματα της γεωπολιτικής θέσης τους και της απομόνωσής από το κέντρο. Για όλους αυτούς τους λόγους, ζητάμε οι Κρατικοί Αερολιμένες Μυτιλήνης, Χίου, Σάμου, Λήμνου και Ικαρίας, να παραμείνουν περιουσία του ελληνικού λαού και ειδικότερα των τοπικών κοινωνιών τους.».

Ακόμη, ζητούν να δίνονται στα εν λόγω αεροδρόμια τα έσοδα που παράγουν και τους αναλογούν, «τα οποία σύμφωνα με τον ανταποδοτικό τους χαρακτήρα πρέπει να επιστρέφονται στον επιβάτη, με την παροχή καλύτερων υπηρεσιών, υποδομών και ανάπτυξης και τα οποία πρέπει να συντηρούν και τα μικρά αεροδρόμια με τα μηδενικά έσοδα που έχουν, αλλά λειτουργούν για κοινωνικούς και εθνικούς λόγους. Τα έσοδα αυτά δεν πρέπει να “ρίχνονται” στον “πίθο των Δαναΐδων” του Κράτους, με απώτερο στόχο την απαξίωση και στη συνέχεια το ξεπούλημα των αεροδρομίων “αντί πινακίου φακής”.».

Από δεξιά: Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου, αντιπρόεδρος ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, πρόεδρος, Άγγελος Σταυράκης, ταμίας, Νίκος Θαλασσινός, Γ.Γ. Εργαζομένων Κρατικού Αερολιμένα Μυτιλήνης

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ αναφέρθηκε εκτενώς και στο θέμα των δυνατοτήτων που υπάρχουν για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Μυτιλήνης και των άλλων αεροδρομίων. «Πρέπει, με τη σημερινή κρατική μορφή τους, να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν, ώστε η τιμολογιακή πολιτική να ασκείται από το κράτος, προκειμένου να είναι οικονομικά ελκυστικά για τους χρήστες τους και να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στο ρόλο τους ως μοχλού ανάπτυξης και κοινωνικής προσφοράς. Αυτό αποτελεί μονόδρομο, διότι ένα ακριβό αεροδρόμιο, όπως το “Ελ. Βενιζέλος”, θα “διώξει” τους κυριότερους πελάτες του, που είναι οι τσάρτερ πτήσεις, σε άλλους φθηνότερους ανταγωνιστικούς προορισμούς, εκτός Ελλάδας.»

Σύμφωνα με την ΟΣΥΠΑ, θα πρέπει να υπάρξουν ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία στην περιοχή πέριξ του αεροδρομίου, έναντι της πιθανής όχλησης που αυτό δημιουργεί.

Τόσο το αεροδρόμιο Μυτιλήνης, όσο και τα άλλα αεροδρόμια της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζάτο, θα πρέπει να συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους προς τους χρήστες, «ως κρατικά αεροδρόμια, έχοντας τη δυνατότητα να βελτιώσουν και αναπτύξουν τις υποδομές και υπηρεσίες τους με τα έσοδά τους, έχοντας μοναδικό γνώμονα το εθνικό και τοπικό συμφέρον και όχι οποιονδήποτε άγνωστο επιχειρηματικό στόχο, που μπορεί να εξυπηρετεί τα πραγματικά συμφέροντα του ιδιώτη ιδιοκτήτη σε άλλους τουριστικούς προορισμούς, αδιαφορώντας πλήρως για την ανάπτυξη της περιοχής».

Από την πλευρά τους, τόσο ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Νάσος Γιακαλής, όσο και ο δήμαρχος Λέσβου, δεσμεύτηκαν να φέρουν το θέμα στην πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού και του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ εκφράζοντας τις προσωπικές τους απόψεις, τάχθηκαν κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Μυτιλήνης, ενώ ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στα άλλα αεροδρόμια των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.


«Το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, από τα χειρότερα της Ελλάδας»
Σ’ ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ το χαρακτήρισε ως ένα από τα χειρότερα στην Ελλάδα όσον αφορά στο κτηριακό του και τόνισε ότι θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα το έργο, «το οποίο είχε προχωρήσει με τη βοήθεια του τότε υπουργού Νίκου Σηφουνάκη, αλλά δυστυχώς τώρα δεν έχουμε καμμιά εξέλιξη. Το αεροδρόμιο Μυτιλήνης έχει συνολικά ετήσια έσοδα, περί τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έξοδα ανέρχονται στα 4.200.000 ευρώ.».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey