Ανακατεύεται η τράπουλα στο Βόρειο Αιγαίο

«Σήκωσε κύμα» η Blue Star

27/06/2012 - 15:50

Με καθαρή νίκη τής Blue Star και της Hellenic Seaways ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την Παρασκευή το απόγευμα. Η ΝΕΛ, μετά την εξέλιξη αυτή, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να αναδιπλωθεί και να ανασκευάσει το σχεδιασμό που είχε κάνει για τα θερινά δρομολόγια στο βόρειο Αιγαίο.

Με καθαρή νίκη τής Blue Star και της Hellenic Seaways ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την Παρασκευή το απόγευμα. Η ΝΕΛ, μετά την εξέλιξη αυτή, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να αναδιπλωθεί και να ανασκευάσει το σχεδιασμό που είχε κάνει για τα θερινά δρομολόγια στο βόρειο Αιγαίο.

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε τη δρομολόγηση του «Βlue Star Patmos» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, από τον Ιούλιο και για τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα (τις μέρες που είναι δρομολογημένο το «Νήσος Χίος»), με πιθανότερη ώρα αναχώρησής του από το λιμάνι του Πειραιά στις 9 το βράδυ και ώρα άφιξής του στη Μυτιλήνη στις 6:30 το πρωί. Επίσης αναμένεται να κάνει μια προσέγγιση την εβδομάδα στη Λήμνο.

Κεντρικό πρακτορείο τού «Blue Star Patmos» θα είναι το «Picolo Travel».

Στη Σάμο…
Ας σημειωθεί, πάντως, ότι η έγκριση έκτακτης δρομολόγησης του «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Εύδηλος - Καρλόβασι Σάμου από τις 10 Ιουλίου έως τις αρχές του Σεπτεμβρίου, δείχνει να απασχολεί περισσότερο τη ΝΕΛ ακόμη και από τη δρομολόγηση του «Blue Star Patmos».

Η ΝΕΛ έχει δρομολογήσει με έγκριση του ΣΑΣ το «Μυτιλήνη» και το «Θεόφιλος», καθώς το «Ιεράπετρα», κατά τις εκτιμήσεις των κατοίκων της Ικαρίας και της Σάμου, δεν μπορεί να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες της θερινής περιόδου. Τα δύο πλοία συνδυάζουν τα δρομολόγια αυτά με τις άγονες γραμμές που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με Θεσσαλονίκη και Καβάλα.

Επιπλέον, η ΝΕΛ είχε προγραμματίσει αυτές τις μέρες να ξεκινήσουν έκτακτα δρομολόγια τα υπερταχύπλοα «Αίολος Κεντέρης» για Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη και «Αίολος Κεντέρης Ι» για Πειραιά - Ικαρία - Σάμο.

Μετά την έγκριση δρομολόγησης του «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος, διαμορφώνονται καινούργια δεδομένα, που θέτουν σε νέα βάση όλο το σχεδιασμό της εταιρείας. Το πιθανότερο είναι ότι θα παγώσει η δρομολόγηση των υπερταχύπλοων. Αρκετές δε πιθανότητες υπάρχουν να αποχωρήσει η ΝΕΛ από τη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος. Οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες.

Ερωτήματα για το «Νήσος Χίος»
Ερωτηματικά δημιουργούνται για το μέλλον τού «Νήσος Χίος». Το πλοίο θεωρητικά, μετά την αποκατάσταση της βλάβης που υπέστη, θα πρέπει να επιστρέψει στα τακτικά του δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, μια και η αντικατάστασή του από το «Νήσος Μύκονος» είναι προσωρινή. Δεδομένου, όμως, ότι το «Νήσος Μύκονος από τις 10 Ιουλίου πάει στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Εύδηλος - Καρλόβασι Σάμου, θα έπρεπε στο ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων της Hellenic Seaways να εμφανίζονται τα δρομολόγια του «Νήσος Χίος» για τον Ιούλιο στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Όμως μέχρι χθες το μεσημέρι εμφανιζόταν η γραμμή να καλύπτεται από το «Νήσος Μύκονος».

Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν ότι το «Νήσος Χίος» έχει υποστεί σοβαρή βλάβη, η αποκατάσταση της οποίας απαιτεί αρκετούς μήνες.

Εφόσον ισχύει αυτή η πληροφορία, δύο λύσεις υπάρχουν. Η πρώτη είναι το «Νήσος Μύκονος» να μη μείνει στην Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Η δεύτερη είναι να φύγει για Ικαρία - Σάμο και να αφήσει στη θέση του το «Blue Star Patmos». Πολλοί πιστεύουν ότι η λύση αυτή συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες υλοποίησης. Κι αυτό γιατί θεωρούν πως Hellenic Seaways και Βlue Star λειτουργούν σα να έχουν συστήσει κοινοπραξία.

Μια τρίτη λύση που υπάρχει, είναι να βρεθεί άλλο πλοίο, που θα αντικαταστήσει το «Νήσος Χίος», λύση που μοιάζει εξαιρετικά δύσκολη στην εφαρμογή της.

Ένα ακόμη σενάριο θέλει την Hellenic Seaways να προχωρά άμεσα σε πώληση των πλοίων για να καλύψει μέρος των ζημιών των προηγούμενων χρόνων. Μόνο που αυτή η σκέψη μοιάζει ανοικονόμητη για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey